Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6896
Назва: Основні наукові підходи до вивчення проблеми управління закладом позашкільної освіти
Інші назви: Basic scientific approaches to the study of the problem of management of an out-ofschool education institution
Автори: Савко, Н.М.
Savko, N.M.
ORCID ID: 0009-0008-5191-0326
Ключові слова: управління
наукові підходи
концепції управління
особистісно орієнтований підхід
функції управління
технології управління
заклади позашкільної освіти
management
scientific approaches
management concepts
person-oriented approach
management functions
management technologies
extracurricular education institutions
Дата публікації: 2023
Видавництво: Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ
Серія/номер: Психологічна;2
Короткий огляд (реферат): У статті авторка розкриває основні наукові підходи до вивчення питання управління закладом позашкільної освіти. Аналізує історичні закономірності концепцій менеджменту. Виокремлює основні чотири моделі управління освітньою установою: економічної ефективності освітньої установи; ефективності педагогічного процесу; гнучкості; релевантності. Авторка характеризує особливості управління закладами позашкільної освіти та розкриває його особливості відносно управління закладами освіти в цілому. Акцентує увагу на компетентності лідера установи. Наголошує, що на сучасному етапі реформування освіти управлінські навички повинні активно входити в практику менеджменту позашкільними освітніми закладами. Серед них: навички бізнесу, глобального мислення, галузеві знання, міжособистісної взаємодії, особистісні навички, технологічна обізнаність. Поки що в закладі позашкільної освіти інтеграція відбувається не у всіх напрямках. Найбільш дієві та використовувані є наступні: міжособистісна взаємодія, особистісні навички, глобальне мислення. ЗПО відрізняються від освітніх закладів тим, що, окрім освітнього процесу, впроваджується активне творче життя, яке притаманне закладам культури. ЗПО – це певна синергія двох напрямків освіти та культури. Тому і розвиток професійного рівня вихованців стрімко розвивається та додає наступні компетентності: креативність, творчий підхід, критичне мислення, збереження культурної та національної спадщини, проєктне мислення. Авторка розкриває форми управління, серед яких більш детально зупиняється на одній із них – «Розумна організація», або «Організація, що розвивається». Наголошує, що вона добре проявилась у деяких закладах освіти, одним із яких є Центр творчості дітей та юнацтва Галичини, що в місті Львові. Ще одним сучасним видом менеджменту, який впроваджується в Україні, є управління закладом освіти в умовах державно-приватного партнерства. Ця форма ефективно працює за кордоном, і Україна зараз переймає цей досвід та залучає бізнес-партнерів до освітнього процесу. Система проста: заклад освіти працює на запит фахівців-практиків. Натомість заклад освіти отримує фінансування. In the article, the author reveals the main scientific approaches to the study of the management of an out-of-school education institution. Analyzes historical patterns of management concepts. It singles out the main four models of management of an educational institution: economic efficiency of an educational institution; effectiveness of the pedagogical process; flexibility; relevance. The author characterizes the peculiarities of the management of extracurricular education institutions and reveals its features in relation to the management of educational institutions in general. Emphasizes the competence of the leader of the institution. Emphasizes that at the current stage of education reform, managerial skills should be actively included in the practice of management of extracurricular educational institutions. Among them: business skills, global thinking, industry knowledge, interpersonal interaction, personal skills, technological awareness. So far, integration does not take place in all directions in the out-of-school education institution. The most effective and used are: interpersonal interaction, personal skills, global thinking. Institutions of extracurricular education differ from educational institutions in that, in addition to the educational process, an active creative life, which is characteristic of cultural institutions,is introduced. Institutions of extracurricular education is a certain synergy of two areas of education and culture. Therefore, the development of the professional level of pupils is rapidly developing and adds the following competencies: creativity, creative approach, critical thinking, preservation of cultural and national heritage, project thinking. The author reveals the forms of management, among which she dwells in more detail on one of them – "Smart organization" or "Developing organization". He emphasizes that it has shown itself well in some educational institutions, one of which is the Center for Creativity of Children and Youth of Galicia in the city of Lviv. Another modern type of management implemented in Ukraine is the management of an educational institution under the conditions of public-private partnership. This form works effectively abroad and Ukraine is now adopting this experience and involving business partners in the educational process. The system is simple: the educational institution works at the request of practitioners. In return, the educational institution receives funding.
Опис: Савко Н.М. Основні наукові підходи до вивчення проблеми управління закладом позашкільної освіти / Савко Надія Миколаївна // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. - Серія: Психологічна. - 2023. - № 2. - С. 96-103.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6896
ISSN: 2311-8458
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
13.pdf344,89 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.