Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7003
Назва: Реалізація культурологічного підходу при навчанні аспірантів іноземної мови в нелінгвістичній аспірантурі
Інші назви: The realization of the culturological approach during teaching a foreign language to the post-graduates taking the non-linguistic post-graduate course
Автори: Зеленська, О.П.
Zelenska, O.P.
ORCID ID: 0000-0002-7128-8262
Ключові слова: аспірант
нелінгвістична аспірантура
іноземна мова
культурологічний підхід
науковий дискурс
іншомовна лексична одиниця
мовленнєвий етикет
діловий етикет
post-graduate
non-linguistic post-graduate course
foreign language
culturological approach
scientific discourse
foreign language lexical unit
speech etiquette
business etiquette
Дата публікації: 2021
Видавництво: Педагогічний альманах
Серія/номер: ;49
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена проблемі застосування культурологічного підходу при навчанні іноземної мови аспірантів у нелінгвістичній аспірантурі в умовах зростання культурних функцій освіти, забезпечення її культуроцентричності, формування та удосконалення професійно орієнтованої міжкультурної комунікативної компетентності аспірантів. Зазначено, що культурологічний підхід уможливлює формування особистості як суб’єкта культури та моралі, гармонізацію взаємодії та взаєморозуміння особистості з суспільством, формування внутрішнього світу людини, культурологічного світорозуміння, засвоєння та усвідомлення культурних норм і духовних цінностей, інтеграцію в національну та світову культуру, розвиток мислення, комунікативності, креативності та готовності до творчості в професійній сфері. Підкреслено, що культурологічний підхід у навчанні іноземної мови (мова є складовою культури, мова і культура нерозривно пов’язані) також забезпечує процес акультурації особистості, формування полікультурної компетентності, здатності брати участь у міжкультурній комунікації, готовносты до діалогу культур, створення основи для розуміння взаємозв’язку та взаємодії національної культури та культури народів, мова яких вивчається. Акцентовано, що культурологічна складова навчання іноземної мови повинна здійснюватися з урахуванням когнітивної функції мови. Зроблено висновок, що використання культурологічного підходу у навчанні аспірантів в нелінгвістичній аспірантурі є доцільним. Перспективним видається поєднання тематичного (наприклад, аналіз сучасного англомовного наукового дискурсу, діловий етикет) та філологічного (наприклад, виявлення, систематизація та інтерпретація іншомовного відображення явищ, специфічних для країни, мова якої вивчається, та мовленнєвий етикет) способів подання культурологічної інформації. The article deals with the issues of applying the culturological approach during teaching a foreign language to the post-graduates taking the non-linguistic post-graduate course under conditions of raising the cultural functions of education, providing its culture-centrism, forming and improving the professionally oriented intercultural communicative competence by the post-graduates. It is pointed out that the culturological approach makes it possible to form the personality as a subject of culture and moral, to harmonize the interaction and mutual understanding of the personality with the society, to master and realize the cultural norms and spiritual valuables, to integrate into national and world culture, to develop thinking, communicativeness, creativity and readiness for the creation in the professional sphere. It is underlined that the culturological approach in teaching the foreign language (language is a component of culture, language and culture are inseparably connected) also contributes to the process of the acculturation of the personality, the formation of the polycultural competence, of the polycultural linguistic personality, the ability to participate in the intercultural communication, the readiness to the dialogue of cultures. It is emphasized that the culturological component of learning the foreign language must be carried out taking into account the cognitive function of the language. The conclusion is made that the usage of the thematic (e.g., the analysis of the modern English scientific discourse, business etiquette) and the linguistic (e.g., defining, systematizing and interpreting the foreign language display of the phenomena which are specific to the countries the language of which is learned, speech etiquette) means of presenting the culturological information is a perspective one.
Опис: Зеленська О.П. Реалізація культурологічного підходу при навчанні аспірантів іноземної мови в нелінгвістичній аспірантурі / Зеленська О.П. // Педагогічний альманах. - 2021. - Вип 49. - С. 81-88.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7003
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Зеленська.pdf549,63 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.