Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7439
Назва: Зарубіжний досвід цифровізації державних послуг
Інші назви: Foreign experience of digitalization of public services
Автори: Єсімов, С.С.
Yesimov, S.S.
ORCID: 0000-0002-9327-0071
Ключові слова: адміністративні послуги
публічні послуги
цифрові технології
проактивність
екстериторіальність
administrative services
public services
digital technologies
proactiveness
extraterritoriality
Дата публікації: 2024
Видавництво: Аналітично-порівняльне правознавство
Серія/номер: ;1
Короткий огляд (реферат): У статті розглядається зарубіжний досвід цифровізації державних послуг. Об’єкт дослідження становлять суспільні відносини, що складаються у сфері надання електронних державних послуг в розвинутих країнах. Предметом дослідження є українські та міжнародні правові норми, що регулюють відносини у сфері надання електронних державних послуг. Методологічна основа обумовлена специфікою обраних об’єктів та предмета дослідження. Для досягнення мети та вирішення поставлених завдань були використані загальнонаукові методи пізнання: індукції та дедукції, метод аналізу та синтезу, абстрагування, системно-структурний підхід, історичний та логічний методи, спеціальні юридичні методи: формально-юридичний, порівняльно-правовий, системно-структурний та системно-функціональний. Сутність держави та її соціальне призначення є вирішальними у визначенні спрямованості діяльності держави, її цілей та завдань у сфері надання державних послуг з використанням цифрових технологій. Визначено, що впровадження цифрових платформ і сервісів дозволяє систематизувати та оптимізувати процеси надання державних послуг, скоротити терміни надання послуг та підвищити якість їх надання. Позначено основні напрями діяльності органів влади країн Європейського Союзу – Мальти, Естонії, Люксембургу, Швеції, Австрії, Латвії, Фінляндії, Нідерландів, Ірландії, Португалії, Данії, Федеративної Республіки Німеччини, Іспанії, направлені на впровадження цифрових технологій у державне управління, у тому числі щодо надання державних (адміністративних) послуг. Позначено позитивні та негативні аспекти надання державних (адміністративних) послуг за допомогою наскрізних технологій взаємодії суб’єктів надання послуг та інформаційних і комутаційних технологій. Окреслено заходи які доцільно реалізувати України з метою оптимізації та переведення публічних послуг у цифрову форму. Подальші дослідження повинні бути направлені на дослідження функціонування цифрових платформ як технологічної інфраструктури надання цифрових послуг. The article examines the foreign experience of digitalization of public services. The object of the study is social relations that are formed in the feld of providing electronic public services in developed countries. The subject of the study is Ukrainian and international legal norms regulating relations in the feld of providing electronic public services. The specifcity of the selected objects and the subject of research determine the methodological basis. To achieve the goal and solve the set tasks, general scientifc methods of cognition were used: induction and deduction, the method of analysis and synthesis, abstraction, system-structural approach, historical and logical methods, special legal methods: formal-legal, comparative-legal, system-structural and system-functional. The essence of the state and its social purpose are decisive in determining the direction of the state’s activities, its goals and objectives in the feld of providing public services using digital technologies. It was determined that the introduction of digital platforms and services allows systematizing and optimizing the processes of providing public services, shortening the terms of providing services and improving the quality of their provision. The main areas of activity of the authorities of the countries of the European Union - Malta, Estonia, Luxembourg, Sweden, Austria, Latvia, Finland, the Netherlands, Ireland, Portugal, Denmark, the Federal Republic of Germany, Spain - are indicated, aimed at the implementation of digital technologies in public administration, including regarding the provision of state (administrative) services. The positive and negative aspects of the provision of state (administrative) services with the help of end-to-end technologies of interaction of service providers and information and communication technologies are indicated. The measures that should be implemented by Ukraine in order to optimize and convert public services into digital form are outlined. Further research should be directed to the study of the functioning of digital platforms as a technological infrastructure for the provision of digital services.
Опис: Єсімов С.С. Зарубіжний досвід цифровізації державних послуг / Єсімов С.С. // Аналітично-порівняльне правознавство. - 2024. - № 1. - С. 386-390.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7439
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
70.pdf275,08 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.