Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7950
Назва: | Гармонізація процесів нормативного регулювання використання штучного інтелекту в Україні та інших країнах Європи |
Інші назви: | Harmonization of the regulatory processes of the use of artificial intelligence in Ukraine and other European countries |
Автори: | Яновицька, А.В. Yanovytska, A.V. ORCID ID: 0000-0001-7071-4234 |
Ключові слова: | Штучний інтелект (ШІ) нормативне регулювання ШІ технологія ШІ AI Act практика використання ШІ Artificial intelligence (AI) AI regulation, AI technology AI Act AI practice |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Наукові інновації та передові технології |
Серія/номер: | ;4 |
Короткий огляд (реферат): | В Україні представлено Дорожню карту з регулювання штучного інтелекту (ШІ), яка окреслює загалом два етапи реалізації даної ініціативи. Остаточний результат очікується одержати у 2027 році із можливою імплементацією положень AI Act у національне законодавство. AI Act – це так званий закон про штучний інтелект ЄС, який Європейський парламент прийняв більшістю голосів. Однак, остаточний текст AI Act очікує ще офіційного схвалення Європейською Радою. Мета цього документа – сприяти використанню орієнтованого на людину та надійного штучного інтелекту, одночасно забезпечуючи високий рівень захисту. Дорожня карта передбачає кроки для віднайдення балансу між розвитком технологій і захистом прав людини, водночас, покладається на результати кращих європейських практик. Задля цього Україна долучилась до методології HUDERIA. Методологія покликана дати розуміння, які системи ШІ є безпечними і не порушують права людини; визначити, які дії потрібно вжити для покращення системи ШІ, якщо вона виявляється ризикованою тощо. Також передбачається застосовувати «Sandbox». Процеси гармонізації нормативного регулювання потребують дослідження його основних підходів. Особливу увагу заслуговують положення AI Act щодо сфери застосування та кола заборон. AI Act не розглядає ШІ як суб’єкт; усі поняття, визначені в документі, розглядаються через призму розуміння ШІ як елемента системи. Однак, наукова дискусія триватиме упродовж всього часу розвитку і вдосконалення ШІ, тому остаточні висновки робити занадто рано. На даному етапі формування нормативного регулювання ШІ в Україні, цікавим є досвід Великої Британії. У країні прийнято Білу книгу, де не йдеться про прийняття спеціального нормативного акта, як це зроблено в ЄС, а робиться наголос на вдосконаленні існуючого законодавства. Разом з тим, відбувається активна міжнародна співпраця. Результати цієї співпраці будуть важливими для розвитку процесів застосування і регулювання ШІ у багатьох країнах. In Ukraine, the Roadmap for the regulation of artificial intelligence (AI) has been presented, which outlines in general two stages of the implementation of this initiative. The final result is expected in 2027 with the possible implementation of the provisions of the AI Act into national legislation. The AI Act is the so-called EU regulation on artificial intelligence, which was adopted by the European Parliament by a majority vote. However, the final text of the AI Act still awaits official approval by the European Council. The purpose of this document is to promote the use of human-centered and reliable artificial intelligence, while ensuring a high level of protection. The Roadmap provides steps to find a balance between technology development and human rights protection, while relying on the results of European best practices. For this purpose, Ukraine joined the HUDERIA methodology. The methodology is designed to provide an understanding of which AI systems are safe and do not violate human rights; determine what actions need to be taken to improve the AI system if it is found to be risky, etc. It is also planned to use "Sandbox". The processes of harmonization of regulation require research into its main approaches. Special attention should be paid to the provisions of the AI Act regarding the scope of application and scope of prohibitions. The AI Act does not treat AI as a personality; all concepts defined in the document are considered through the lens of understanding AI as an element of a system. However, the scientific debate will continue throughout the development and improvement of AI, so it is too early to draw final conclusions. At this stage of the formation of normative regulation of AI in Ukraine, the experience of Great Britain is interesting. The country has adopted a White paper, which does not refer to the adoption of a special regulatory act, as is done in the EU, but emphasizes the improvement of existing legislation. At the same time, there is active international cooperation. The results of this cooperation will be important for the development of AI application and regulation processes in many countries. |
Опис: | Яновицька А.В. Гармонізація процесів нормативного регулювання використання штучного інтелекту в Україні та інших країнах Європи / Яновицька Анна Віталіївна // Наукові інновації та передові технології. - 2024. - № 4. - С. 593-602. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7950 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
яновицька.pdf | 275,64 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.