Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8613
Назва: | Особливості впливу творчого мислення та міжособистісної довіри на копінг-стратегії в юнацькому віці: кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» за спеціальністю 053 «Психологія» |
Інші назви: | Features of the influence of creative thinking and interpersonal trust on coping strategies in adolescence: Qualification work for the master's degree |
Автори: | Чомко, С.Б. Chomko, S.B. |
Ключові слова: | творче мислення міжособистісна довіра копінг-стратегії психологічна адаптація юнацький вік creative thinking interpersonal trust coping strategies psychological adaptation youth |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | ЛьвДУВС |
Короткий огляд (реферат): | Об’єкт дослідження – копінг-стратегії у юнацькому віці. Предмет дослідження – вплив творчого мислення та міжособистісної довіри на вибір копінг-стратегій. Мета дослідження – виявити особливості впливу рівня творчого мислення та міжособистісної довіри на вибір адаптивних та неадаптивних копінгстратегій у юнацькому віці, а також розробити психологічні рекомендації для підвищення стійкості підлітків до стресових ситуацій. Методи дослідження включали: теоретичний аналіз літератури, емпіричне тестування за допомогою тесту на креативність Торренса, шкали міжособистісної довіри Роттера та опитувальника «Стратегії подолання стресу» Лазаруса і Фолкмана; кореляційний аналіз для виявлення взаємозв’язків між змінними, регресійний аналіз для оцінки впливу незалежних змінних на залежну, а також описова статистика для аналізу середніх значень і варіацій. Результати дослідження засвідчили, що високий рівень творчого мислення асоціюється з вибором адаптивних копінг-стратегій, таких як активне вирішення проблем і позитивна переоцінка ситуацій, тоді як міжособистісна довіра сприяє пошуку соціальної підтримки та конструктивній взаємодії з оточенням. Низький рівень довіри корелює з вибором стратегій уникнення. Практична значущість роботи полягає у розробці рекомендацій для шкільних психологів, соціальних працівників та батьків щодо створення умов для розвитку творчого мислення та формування довірчих відносин у підлітковому середовищі. Результати можуть бути використані у розробці тренінгів для молоді, психологічного консультування та освітніх програм. The object of the study is coping strategies in adolescence. The subject of the study is the influence of creative thinking and interpersonal trust on the choice of coping strategies. The purpose of the study is to identify the features of the influence of the level of creative thinking and interpersonal trust on the choice of adaptive and maladaptive coping strategies in adolescence, as well as to develop psychological recommendations for increasing the resilience of adolescents to stressful situations. The research methods included: theoretical analysis of the literature, empirical testing using the Torrens Creativity Test, Rotter's Interpersonal Trust Scale, and the Lazarus and Folkman Stress Coping Strategies Questionnaire; correlation analysis to identify relationships between variables, regression analysis to assess the impact of independent variables on the dependent variable, and descriptive statistics to analyze mean values and variations. The results of the study showed that a high level of creative thinking is associated with the choice of adaptive coping strategies, such as active problem solving and positive reappraisal of situations, while interpersonal trust contributes to the search for social support and constructive interaction with the environment. A low level of trust correlates with the choice of avoidance strategies. The practical significance of the work lies in the development of recommendations for school psychologists, social workers, and parents on creating conditions for the development of creative thinking and the formation of trusting relationships in the adolescent environment. The results can be used in the development of youth training, psychological counseling, and educational programs. |
Опис: | Чомко С. Особливості впливу творчого мислення та міжособистісної довіри на копінг-стратегії в юнацькому віці: кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» за спеціальністю 053 «Психологія» / Святослав Чомко. - Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ МВС України, 2024. - 68 с. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8613 |
Розташовується у зібраннях: | Кваліфікаційні роботи (магістр) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Чомко_кваліфікаційна.pdf | 790,86 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.