Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8729
Назва: Шляхи та пропозиції удосконалення адаптації студентської молоді в умовах воєнного стану в Україні
Інші назви: Ways and proposals for improving the adaptation of student youth in the context of martial law in Ukraine
Автори: Карпенко, Є.В.
Karpenko, Ye.V.
ORCID ID: 0000-0002-4046-0410
Южека, Р.С.
Yuzheka, R.S.
ORCID ID: 0009-0007-6031-4182
Ключові слова: адаптація студентів
воєнний стан
психологічна підтримка
дистанційне навчання
стрес
мотивація
волонтерство
академічна успішність
соціальна підтримка
безпека
інклюзивність
student adaptation
martial law
psychological support
distance learning
stress
motivation
volunteering
academic success
social support
safety
inclusivity
Дата публікації: 2025
Видавництво: Наукові інновації та передові технології
Серія/номер: ;2
Короткий огляд (реферат): У статті детально досліджено складний процес адаптації студентської молоді до умов навчання в закладах вищої освіти України в умовах повномасштабної війни. Автори здійснюють глибокий аналіз специ- фічних викликів, з якими стикаються студенти, зокрема психологічних, соціальних та академічних. Особливу увагу приділено впливу воєнних дій на психоемоційний стан молоді. Розглядаються такі аспекти, як тривожність, стрес, почуття невизна- ченості та втрати, які є характерними для сучасних студентів. Автори пропо- нують детальний аналіз різних стратегій подолання цих станів, зокрема психологічної підтримки, яка передбачає індивідуальні консультації, групові тренінги з розвитку емоційного інтелекту та управління стресом, психотерапію. Важливим аспектом є організація навчального процесу в нових умовах. Автори аналізують особливості переходу на дистанційне навчання, його переваги та недоліки. Особливу увагу приділено питанням забезпечення рівного доступу до освіти для всіх студентів, незалежно від їхніх технічних можливостей та географічного розташування. Розглядаються також питання мотивації студентів до навчання в умовах кризи та розробки інноваційних методів навчання, які б відповідали сучасним викликам. Стаття також торкається питань соціальної адаптації студентів. Автори підкреслюють важливість створення сприятливого соціального середовища в університетах, яке б сприяло розвитку взаємодопомоги, співпраці та відчуття спільноти. Розглядаються різні форми соціальної активності студентів, такі як волонтерська діяльність, участь у культурних заходах та студентських організаціях. Автори акцентують на необхідності тісної співпраці між універси- тетами, студентами та психологами для забезпечення ефективної підтримки студентів. Підкреслюється важливість індивідуального підходу до кожного студента та врахування його особливих потреб і обставин. На основі проведеного дослідження автори формулюють низку рекомендацій щодо вдосконалення системи підтримки студентів в умовах воєнного стану. Ці рекомендації можуть бути корисними для університетів, психологів, студентських організацій та інших зацікавлених сторін. The article examines in detail the complex process of adaptation of student youth to the conditions of study in higher education institutions of Ukraine in the context of a full-scale war. The authors provide an in-depth analysis of the specific challenges faced by students, including psychological, social and academic ones. Particular attention is paid to the impact of hostilities on the psycho-emotional state of young people. The authors discuss such aspects as anxiety, stress, uncertainty, and loss, which are typical for modern students. The authors offer a detailed analysis of various strategies for overcoming these conditions, including psychological support, which includes individual counseling, group trainings on emotional intelligence and stress management, and psychotherapy. An important aspect is the organization of the educational process in the new environment. The authors analyze the peculiarities of the transition to distance learning, its advantages and disadvantages. Particular attention is paid to ensuring equal access to education for all students, regardless of their technical capabilities and geographical location. The article also addresses the issues of motivating students to study in times of crisis and developing innovative teaching methods that would meet modern challenges. The article also touches upon the issues of social adaptation of students. The authors emphasize the importance of creating a favorable social environment at universities that would promote mutual assistance, cooperation and a sense of community. Various forms of social activity of students, such as volunteering, participation in cultural events and student organizations, are considered. The authors emphasize the need for close cooperation between universities, students, and psychologists to ensure effective student support. They emphasize the importance of an individual approach to each student and taking into account their special needs and circumstances. Based on the study, the authors formulate a number of recommendations for improving the student support system under martial law. These recommendations may be useful for universities, psychologists, student organizations, and other stakeholders.
Опис: Карпенко Є.В. Шляхи та пропозиції удосконалення адаптації студентської молоді в умовах воєнного стану в Україні / Карпенко Євген Володимирович, Южека Роман Сергійович // Наукові інновації та передові технології. - 2025. - № 2. - С. 1965-1974.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8729
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Карпенко2.pdf218,71 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.