Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8732
Назва: | Роль перфекціонізму у виконанні професійних обов’язків керівника освітньої установи |
Інші назви: | The role of perfectionism in the fulfillment of professional duties of the head of an educational institution |
Автори: | Копитко, М.І. Kopytko, M.I. ORCID ID: 0000-0001-6598-3798 Авраменко, А.О. Avramenko, A.O. ORCID ID: 0000-0002-7245-6942 |
Ключові слова: | перфекціонізм управління керівники освітніх установ психологічне благополуччя позитивний та негативний вплив perfectionism management heads of educational institutions psychological well-being positive and negative impact |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Наукові інновації та передові технології |
Серія/номер: | ;1 |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена дослідженню ролі перфекціонізму у виконанні професійних обов’язків керівника освітньої установи. У сучасному світі освітні заклади стикаються з різноманітними викликами, і ефективне управління ними вимагає високих стандартів і відповідальності. Однак, перфекціонізм, як особистісна риса, може мати як позитивний, так і негативний вплив на роботу керівників. У статті досліджується взаємозв'язок між перфекціоністськими установками та професійною діяльністю керівників, а також вплив цієї риси на управлінські процеси та психологічний стан. Перфекціонізм у керівників освітніх установ може проявлятися через прагнення до досягнення високих результатів, що сприяє розвитку високих стандартів і підвищенню якості освіти. Проте, надмірні вимоги до себе і підлеглих можуть призводити до стресу, вигорання, а також до зниження продуктивності. У статті розглядається, як перфекціонізм впливає на прийняття рішень, комунікацію з підлеглими та здатність делегувати завдання. Особливу увагу приділено визначенню адаптивного і дезадаптивного перфекціонізму та їхнім наслідкам для керівників. Адаптивний перфекціонізм, який включає реалістичні цілі та здатність до корекції, сприяє ефективному виконанню обов’язків та розвитку організації. Натомість дезадаптивний перфекціонізм може призводити до психоемоційних проблем, перевантаження та навіть до конфліктів у колективі. В статті пропонуються конкретні рекомендації для запобігання негативному впливу перфекціонізму, такі як розвиток гнучкості мислення, підвищення емоційної стійкості, створення здорової атмосфери в колективі та підтримка здорового балансу між професійним і особистим життям. Особливу увагу приділено важливості самоусвідомлення, рефлексії та зворотного зв'язку в управлінській практиці для підтримки психологічного благополуччя керівників. У результаті дослідження підкреслюється необхідність інтеграції психологічних практик у управлінські процеси для покращення ефективності та благополуччя керівників освітніх закладів, а також їхнього колективу. Визначено, що адаптивний перфекціонізм, правильно спрямований, може стати важливим інструментом для досягнення високих результатів, не завдаючи шкоди психічному та емоційному здоров’ю керівників. The article is devoted to the study of the role of perfectionism in the performance of professional duties of the head of an educational institution. In the modern world, educational institutions face various challenges, and effective management of them requires high standards and responsibility. However, perfectionism, as a personal trait, can have both a positive and negative impact on the work of managers. The article examines the relationship between perfectionistic attitudes and the professional activities of managers, as well as the impact of this trait on management processes and psychological state. Perfectionism in heads of educational institutions can manifest itself through the desire to achieve high results, which contributes to the development of high standards and improving the quality of education. However, excessive demands on oneself and subordinates can lead to stress, burnout, and reduced productivity. The article examines how perfectionism affects decision-making, communication with subordinates, and the ability to delegate tasks. Special attention is paid to the definition of adaptive and maladaptive perfectionism and their consequences for managers. Adaptive perfectionism, which includes realistic goals and the ability to correct, contributes to the effective performance of duties and the development of the organization. In contrast, maladaptive perfectionism can lead to psycho-emotional problems, overload and even conflicts in the team. The article offers specific recommendations for preventing the negative impact of perfectionism, such as developing flexibility of thinking, increasing emotional stability, creating a healthy atmosphere in the team and maintaining a healthy balance between professional and personal life. Special attention is paid to the importance of self-awareness, reflection and feedback in management practice to support the psychological well-being of managers. The study highlights the need to integrate psychological practices into management processes to improve the effectiveness and well-being of managers of educational institutions, as well as their team. It has been determined that adaptive perfectionism, properly directed, can become an important tool for achieving high results without harming the mental and emotional health of managers. |
Опис: | Копитко М.І. Роль перфекціонізму у виконанні професійних обов’язків керівника освітньої установи / Копитко Марта Іванівна, Авраменко Андрій Олексійович // Наукові інновації та передові технології. - 2025. - № 1. - С. 1209-1219. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8732 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Копитко, Авраменко.pdf | 200,68 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.