Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8850
Назва: | Психологічні чинники формування копінг-стратегій юнаків та дівчат: кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «бакалавр» за спеціальністю 053 «Психологія» |
Інші назви: | Psychological factors in the formation of coping strategies in boys and girls: Qualification work for the degree of bachelor |
Автори: | Мажара, О.Д. Mazhara, O.D. |
Ключові слова: | копінг-стратегії юнацький вік чинники формування конструктивна поведінка стресова ситуація coping strategies adolescence forming factors constructive behavior stressful situation |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | ЛьвДУВС |
Короткий огляд (реферат): | Кваліфікаційна робота присвячена вивченню психологічних чинників, що впливають на формування копінг-стратегій у юнацькому віці. Досліджено особливості вибору стратегій подолання стресових ситуацій юнаками та дівчатами, визначено зв’язок між копінг-поведінкою та такими психологічними характеристиками, як критичне мислення, комунікативні та організаційні здібності, готовність до вирішення конфліктів. У ході теоретичного аналізу обґрунтовано поняття копінг-стратегій, їхню класифікацію за рівнем адаптивності та особливості прояву в юнацькому віці. Проведене емпіричне дослідження засвідчило, що більшість молоді схильні застосовувати копінг, орієнтований на розв’язання проблеми, проте значна частка студентів також використовує стратегії управління емоціями та уникнення. Виявлено, що розвиток критичності мислення, організаційних здібностей та конфліктологічних навичок сприяє формуванню конструктивних копінг-стратегій. Розроблена психокорекційна програма спрямована на розвиток адаптивних стратегій подолання стресу через тренінги, практичні заняття та методи формування гнучкості мислення й емоційної регуляції. Отримані результати можуть бути використані в освітньому процесі та психологічному консультуванні для підтримки молоді у формуванні ефективної поведінки в стресових ситуаціях. The qualification work is devoted to the study of psychological factors that influence the formation of coping strategies in adolescence. The features of the choice of strategies for overcoming stressful situations by boys and girls were investigated, the relationship between coping behavior and such psychological characteristics as critical thinking, communicative and organizational skills, and readiness to resolve conflicts was determined. In the course of theoretical analysis, the concept of coping strategies, their classification by level of adaptability and features of manifestation in adolescence were substantiated. The conducted empirical study showed that most young people tend to use coping focused on solving the problem, but a significant proportion of students also use emotion management and avoidance strategies. It was found that the development of critical thinking, organizational skills, and conflict skills contributes to the formation of constructive coping strategies. The developed psychocorrectional program is aimed at developing adaptive strategies for overcoming stress through training, practical classes and methods of forming flexibility of thinking and emotional regulation. The results obtained can be used in the educational process and psychological counseling to support young people in forming effective behavior in stressful situations. |
Опис: | Мажара О. Психологічні чинники формування копінг-стратегій юнаків та дівчат: кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «бакалавр» здобувача вищої освіти заочної форми навчання за спеціальністю 053 «Психологія» / Олександр Мажара. - Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2025. - 52 с. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8850 |
Розташовується у зібраннях: | Кваліфікаційні роботи (бакалавр) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Мажара.pdf | 794,75 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.