Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/908
Назва: Емпіричний аналіз результатів упровадження генетично-психологічного комунікативно-рефлексійного тренінгу (ГП КРТ)
Інші назви: Empirical analysis of the introduction of genetically-psychological communicative and reflective training (GP CRT)
Автори: Ковальчук, З.Я.
Kovalchuk, Z.Ya.
Ключові слова: педагогічна взаємодія
оптимізація
тренінг
емпатійність
позитивне ставлення до людей
задоволеність життям
копінг-стратегії
психологічний захист
pedagogical interaction
optimization
training
empathy
positive attitudes towards people
coping strategies
life satisfaction
psychological defence
Дата публікації: 2016
Видавництво: ЛьвДУВС
Серія/номер: Психологічна;1
Короткий огляд (реферат): Заналізовано результати формувального експерименту щодо впливу генетично-психологічного комунікативно-рефлексійного тренінгу (ГП КРТ) на деякі особливості оптимізації педагогічної взаємодії. Доведено, що реалізація розробленої автором програми ГП КРТ загалом призводить до необхідних цільових змін, які зафіксовані на емпіричному рівні та засвідчують доцільність його задіяння не лише як потужного засобу оптимізації педагогічної взаємодії, а й усієї особистісної психогенези. The article focuses on the results of formative experiment on the impact of genetic and psychological communicative and reflective training (GP CRT) for some features optimize pedagogical interaction. Implementation of the program developed by the author GC RPT generally leads to a targeted changes documented empirically and prove the feasibility of its involvement not only as a powerful means of opti-mizing the pedagogical interaction, but also the entire personal psychogenesis. After the introduction of GP CRT program has been a change in some char-acteristics of a positive attitude to people, in particular – that is taking another per-son’s faith in its positivity and confidence in her friendly attitude. There were also changes in the characteristics empatiyni optimal pedagogical interaction, which is an integrated quality individual, which focused synthesized and emotional, cognitive and activity (behavioral) components of interpersonal relations. Forming experi-ment resulted in improved performance, reflecting satisfaction with their own lives. The impact of the training on the features clearly marked use of coping strategies of participants in the training program. Training as micro socialization factor influ-enced the features of the system of psychological protection of participants of the training program. The content of training procedures and in accordance with the nature of in-terpersonal interaction played a crucial role in that after forming experiment are as follows. The training encouraged the implementation of, relevant to the level of life satisfaction, personal qualities like responsibility for themselves, psychological stability, the desire for a new, optimistic, positive self-esteem. No less closely related to life satisfaction assessment that people judge you on the merits, the intensity of social communication and perception of overall relations between people as honest and fair, an opportunity for a close spiritual communication based on trust. All these «predictors» life satisfaction somehow been actualized training procedures.
Опис: Ковальчук З.Я. Емпіричний аналіз результатів упровадження генетично-психологічного комунікативно-рефлексійного тренінгу (ГП КРТ) / З.Я. Ковальчук // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. - 2016. - Випуск 1. - С. 247-258.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/908
ISSN: 2311-8458
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2016-1kzjkrt.pdf701,89 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.