Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/9113
Назва: Концепція адміністративної емпатії в діяльності Національної поліції України: теоретичні засади впровадження
Інші назви: The concert of administrative empathy in the activities of the National Police of Ukraine: theoretical foundations of implementation
Автори: Бондар, В.В.
Bondar, V.V.
ORCID ID: 0000-0002-3988-1568
Ключові слова: адміністративна емпатія
Національна поліція України
адміністративна діяльність
емоційний інтелект
комунікативна компетенція
воєнний стан
кризове управління
administrative empathy
National Police of Ukraine
administrative activities
emotional intelligence
communicative competence
martial law
crisis management
Дата публікації: 2025
Видавництво: Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ
Серія/номер: Юридична;2
Короткий огляд (реферат): У статті досліджується концепція адміністративної емпатії як важливий інструмент оптимізації діяльності Національної поліції України в умовах воєнного стану. Аналізується міжнародний досвід вивчення адміністративної емпатії у сфері публічного управління та адміністративної діяльності. Встановлено, що науковці розглядають її як багатовимірну категорію, складниками якої у діяльності дер- жавних службовців є: 1) емпатійна можливість, що виникає внаслідок явно або неявно спільного емоцій- ного переживання; 2) ідентифікація цієї спільної емоції; 3) встановлення зв’язку з емоцією так, як її пере- живає інша людина; 4) комунікація розуміння від державного службовця до особи, яка поділилася своїм емоційним станом. Разом із тим аналіз наукових досліджень дозволяє зробити висновок, що у науковій літературі наявні різні підходи до розгляду емпатії: як сталої особистісної риси (trait empathy) та як ситу- ативного феномену (state empathy). Однак питання «органічного» виникнення емпатії, тобто природного процесу синтезу вроджених характеристик і соціально сформованих компетенцій, залишається не досить дослідженим. У статті обґрунтовується необхідність інтеграції адміністративної емпатії в управлін- ську та правоохоронну практику з метою підвищення рівня довіри до поліції, покращення комунікації з населенням та зниження соціальної напруги в кризових умовах. Це можливо завдяки її ключовим функціям: зменшенню соціальної напруги, підвищенню ефективності комунікації та забезпеченню якості прийняття рішень. Визначено поняття адміністративної емпатії у діяльності Національної поліції України як бага- товимірної управлінської категорії, що поєднує здатність правоохоронців розпізнавати емоційний стан громадян, аналізувати їхні потреби та адаптувати правозастосовну практику до конкретної ситуації. Запропоновано розглядати адміністративну емпатію як концепцію, що включає когнітивний, афективний, поведінковий, нормативно-правовий та інституційний складники. The article explores the concept of administrative empathy as an essential tool for optimizing the activities of the National Police of Ukraine under martial law conditions. It analyzes the international experience of studying administrative empathy in the field of public administration and administrative activities. It is established that scholars consider it a multidimensional category, the components of which in the activities of civil servants are: 1) the empathic capacity that arises as a result of a shared emotional experience, either explicitly or implicitly; 2) the identification of this shared emotion; 3) the establishment of a connection with the emotion as it is experienced by another person; 4) the communication of understanding from the civil servant to the person who has shared their emotional state. At the same time, the analysis of scientific research allows the conclusion that there are various approaches in the literature regarding empathy: as a stable personality trait (trait empathy) and as a situational phenomenon (state empathy). However, the issue of the “organic” emergence of empathy – that is, the natural process of synthesizing innate characteristics and socially formed competencies – remains insufficiently explored. The article justifies the necessity of integrating administrative empathy into management and law enforcement practices in order to increase trust in the police, improve communication with the public, and reduce social tension in crisis conditions. This is possible thanks to its key functions: reducing social tension, enhancing the effectiveness of communication, and ensuring the quality of decision-making. The concept of administrative empathy in the activities of the National Police of Ukraine is defined as a multidimensional managerial category that combines the ability of law enforcement officers to recognize the emotional state of citizens, analyze their needs, and adapt law enforcement practices to the specific situation. It is proposed to consider administrative empathy as a concept that includes cognitive, affective, behavioral, normativelegal, and institutional components.
Опис: Бондар В.В. Концепція адміністративної емпатії в діяльності Національної поліції України: теоретичні засади впровадження / Бондар Валерія Валеріївна // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. - Серія: Юридична. - 2025. - № 2. - С. 12-21.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/9113
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
document (4)-15-21.pdf460,48 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.