Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/9127
Назва: Значення адаптації та її вплив на студентську молодь в умовах воєнного стану в Україні
Інші назви: The meaning of adaptation and its impact on the student model in higher education institutions under martial law in Ukraine
Автори: Угрин, О.Г.
Uhryn, O.H.
ORCID ID: 0000-0001-5811-2927
Южека, Р.С.
Yuzheka, R.S.
ORCID ID: 0009-0007-6031-4182
Ключові слова: aдаптація студентів
вища освіта
психологічний процес
соціальні чинники
війна
бойові дії
навчання
соціальне середовище
стрес
student adaptation
higher education
psychological process
social factors
war
combat actions
learning
social environment
stress
Дата публікації: 2025
Видавництво: Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ
Серія/номер: Психологічна;1
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено вивченню процесу адаптації студентів в умовах воєнного стану в Україні. Автори розглядають, як військові дії та кризова ситуація впливають на здатність студентів адаптуватися до нових умов навчання та життя. В умовах війни адаптація студентів передбачає не лише інтеграцію в академічне середовище, а й збереження емоційної стабільності, подолання стресових ситуацій та ефективне управління часом, особливо в контексті онлайн-навчання. Важливими аспектами адаптації є психологічна підтримка студентів, організація груп самодопомоги та доступ до онлайн-ресурсів. Разом із цим розглядаються виклики, пов’язані з нестабільним доступом до навчальних матеріалів, перебоями з електропостачанням та Інтернет-зв’язком, а також необхідністю поєднувати навчання з волонтерською діяльністю або допомогою родині. Окрема увага приділяється соціальним і психологічним аспектам адаптації, зокрема важливості підтримки з боку педагогічного колективу та створення умов для збереження мотивації до навчання. Попри ці труднощі студентська молодь демонструє значну стійкість і здатність до адаптації, активно долучаючись до соціальних ініціатив, що сприяють не лише збереженню наукового та культурного потенціалу країни, а й поліпшенню морального духу в суспільстві. У статті також підкреслюється важливість підтримки з боку університетів і держави для забезпечення успішної адаптації студентів та збереження їхнього потенціалу в умовах війни. Обговорюється роль новітніх технологій у підтримці адаптації студентів, зокрема використання цифрових платформ для навчання та спілкування. Приділено увагу методам організації онлайн-навчання, що дають змогу студентам залишатися залученими та зберігати продуктивність в умовах обмежень. Аналізуються можливості для студентів брати участь у проєктах, спрямованих на підтримку постраждалих від війни, що дає їм змогу зберігати відчуття значущості та мети. Стаття також пропонує рекомендації щодо покращення умов для студентів в умовах війни, зокрема через удосконалення психологічної підтримки та адаптаційних програм на рівні університетів. The article is dedicated to studying the adaptation process of students under martial law in Ukraine. The authors examine how military actions and the crisis situation affect students’ ability to adapt to new conditions of learning and life. In a wartime context, student adaptation involves not only integration into the academic environment but also maintaining emotional stability, overcoming stressful situations, and effectively managing time, especially in the context of online education. The research shows that important aspects of adaptation include psychological support for students, the organization of self-help groups, and access to online resources. It also addresses challenges related to unstable access to learning materials, power outages, and internet connection issues, as well as the need to combine studies with volunteer activities or assisting families. Special attention is given to the social and psychological aspects of adaptation, particularly the importance of support from the teaching staff and creating conditions to maintain motivation for learning. Despite these difficulties, the student community demonstrates considerable resilience and adaptability, actively engaging in social initiatives that contribute not only to preserving the scientific and cultural potential of the country but also to improving the morale of society. The article also emphasizes the importance of support from universities and the government in ensuring successful student adaptation and preserving their potential during wartime. The article also discusses the role of modern technologies in supporting students’ adaptation, particularly the use of digital platforms for learning and communication. Attention is given to methods of organizing online learning that allow students to remain engaged and maintain productivity under restrictions. Furthermore, the possibilities for students to participate in projects aimed at supporting those affected by the war are analyzed, helping them preserve a sense of significance and purpose. The article also offers recommendations for improving conditions for students in wartime, particularly through enhancing psychological support and adaptation programs at the university level.
Опис: Угрин О.Г. Значення адаптації та її вплив на студентську молодь в умовах воєнного стану в Україні / Угрин Ольга Георгіївна, Южека Роман Сергійович // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. - Серія: Психологічна. - 2025. - № 1. - С. 68-75.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/9127
ISSN: 2311-8458
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
document (6)-68-75.pdf712,55 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.