Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/2471
Назва: Ukrajna nyelvpolitikájának alakulása az őshonos népek és nemzeti kisebbségek anyanyelvi oktatása területén
Інші назви: Розвиток української мовної політики на рідній мові корінних народів та національних меншин
Language policy of Ukraine in the sphere of education of national minorities and indigenous peoples
Автори: Марковський, В.Я.
Markovskyi, V.Ya.
Демків, Р.Я.
Demkiv, R.Ya.
Ключові слова: мовна політика
мова освіти
державна мова
рідна мова
законопроект
мовні права
language policy
language of education
state language
mother tongue
draft law
linguistic rights
Дата публікації: 2018
Видавництво: REGIO
Серія/номер: ;3
Короткий огляд (реферат): У виданні розглядаються проблеми, які виникли в Україні у зв'язку з реформою мовної політики. Ця політика спрямована чинною владою не тільки збільшити консолідуючу роль державної мови, але також стосується мовних прав національних меншин і корінних народів. Перші кроки назустріч реформування мовного законодавства у сфері освіти національних меншини призвели до суттєвої критики Закону України «Про Освіту» від 5 вересня 2017 року. Однак, ця критика, на нашу думку, не завжди аргументована і іноді досить суб'єктивна. Тому правовий аналіз цього українського законодавства та поглядів його критиків, які не завжди юридично обґрунтовані, а часто і політичного характеру становить ядро цього наукового дослідження. Таким чином, було зроблено спробу осмислити підходи, які Українська влада намагається реалізувати по відношенню до національних меншин і корінних народів у сфері освіти, в Росії зокрема, забезпечити своє право на освіту рідною мовою. Дослідники вважають, що впровадження двомовної моделі освіти для національних меншин і корінних народів є перспективним і може забезпечити такий бажаний баланс між зобов'язаннями меншин (корінних народів) знати державну мову та право на навчання рідною мовою. The publication examines the problems that arose in Ukraine in connection with the reform of language policy. This policy is directed by the current authorities not only to increase the consolidating role of the state language, but also concerns the linguistic rights of national minorities and indigenous peoples. The first steps towards reforming language legislation in the field of education of national minorities led to a significant criticism of the Law of Ukraine "On Education" of September 5, 2017. However, this critique, in our opinion, is not always reasoned and sometimes quite subjective. Therefore, the legal analysis of this Ukrainian law and the views of its critics, which are not always legally grounded, and often of political nature became the core of this scientific study. Thus, an attempt has been made to comprehend the approaches that the Ukrainian authorities are trying to implement in relation to national minorities and indigenous peoples in the field of education, in particular, to ensure their right to education in their native language. Researchers believe that the introduction of a bilingual education model for national minorities and indigenous peoples is promising and can provide such a desirable balance between the obligation of minorities (indigenous peoples) to know the state language and the right to education in their native language.
Опис: Markovskyi V. Ukrajna nyelvpolitikájának alakulása az őshonos népek és nemzeti kisebbségek anyanyelvi oktatása területén / Volodymyr Markovskyi, Roman Demkiv, Viacheslav Shevchenko // REGIO. - 2018. - № 3. - Szám 69-104.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/2471
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Марковський Regio Угорщина 2018.pdf612,36 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.