Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/2546
Title: Вплив стресу на емоційні переживання студентської молоді
Other Titles: Influence of stress is on the emotional experiencing of student young people
Authors: Багрій, В.В.
Bahrii, V.V.
Keywords: поведінкова активність
психологічні особливості
стрес
стресостійкість
тривожність
дратівливість
ідентичність
відчуття щастя
behavioral activity
psychological characteristics
stress
stress resistance
anxiety
irritability
identity
happiness
Issue Date: 2018
Publisher: ЛьвДУВС
Series/Report no.: Психологічна;2
Abstract: Здійснено огляд наукової літератури з питань впливу емоційних переживань, стресу та стресостійкості на виникнення проблем із фізичними захворюваннями людини. Проаналізовано психологічні особливості емоційних переживань у життєдіяльності студентської молоді й індивідуальні особливості їх поведінкової активності в стресових умовах. Окреслено шляхи впливу на особистість представників студентської молоді з метою зміцнення їх особистісного та фізичного здоровʼя, підвищення стресостійкості. Done review of scientific literature on the effects of emotional experiences stress and stress for problems with the physical human diseases. Analyzed the psychological characteristics of emotional experiences in the life of students and individual characteristics of behavioral activity in stressful conditions. Outlined ways to influence the personality of Representatives students to enhance their personal and physical health, increased stress. As college students is a socially differentiated socio-demographic community, which are inherent specific physiological, psychological, cognitive, cultural, educational and other properties, which was the driving force behind the emergence euromaidan, it is advisable to consider the empirical study of emotional experiences is this category. Student youth is a specific community, and its essential characteristics and features as opposed to the older generations and age groups in a state of formation and development. Emotional distress and behavioral activity largely depends on cognitive processes, ways of thinking and assessing the situation, knowledge of own resources, the degree of expression of skills management and regulation of stress. And in this lies an understanding of why the conditions of and behavior in stressful situations one person different from the behavior of another person in the same circumstances.
Description: Багрій В.В. Вплив стресу на емоційні переживання студентської молоді / В. В. Багрій // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. - Серія психологічна. - 2018. - Випуск 2. - С. 13-21.
URI: http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/2546
ISSN: 2311-8458
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018-2-04.pdf601,31 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.