Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4295
Назва: Використання активних методів навчання психологічних, юридичних, економічних дисциплін у бізнес-тренінгах
Інші назви: Use of active methods of teaching psychological, legal, economic disciplines in business trainings
Автори: Федоров, О.В.
Fedorov, O.V.
ORCID ID: 0000-0002-0458-3587
Цумарєв, М.І.
Tsumariev, M.I.
ORCID ID: 0000-0003-3638-4117
Лебедєв, О.П.
Lebediev, O.P.
ORCID ID: 0000-0003-4940-7314
Ключові слова: бізнес-дидактика
бізнес-тренінг
активні методи навчання
психологія
право
економіка
business didactics
business training
active teaching methods
psychology
law
economics
Дата публікації: 2021
Видавництво: Соціально-правові студії
Серія/номер: ;4
Короткий огляд (реферат): Окреслено, що «ринковізація» суспільства обумовлює важливість досліджень теоретичного й практичного потенціалу бізнес-дидактики (підприємницької педагогіки). Доведено, що важливу роль у навчанні підприємництву відіграють бізнес-тренінги. Їх ефективна реалізація передбачає ретельний вибір методів, прийомів і засобів організації навчальної діяльності. Визначено, що під час навчання можна використовувати більшість відомих активних методів. З’ясовано, що теоретичний і практичний потенціал бізнес-дидактики (бізнес-педагогіки) необхідно використовувати для сприяння подальшому соціально-економічному розвитку українського суспільства. «Marketization» of society determines the importance of research on the theoretical and practical potential of business didactics (business pedagogy). Their prospects open wide opportunities for further social and economic development of society. In business didactics an important place belongs to business trainings. Their effective implementation involves a careful choice of methods, techniques and means of organizing educational activities. During the training you can use most of the known active methods that ensure the performance of the following tasks: analysis of organizational systems and ensuring control over production processes; development of the initiative of independent formation and expression of judgments; creation of a system of appropriate reporting; promoting the professional development of participants, encouraging decision-making; creating conditions for the manifestation of different types of competence; promoting the development of confdence, initiative and skill; identifcation of available professional experience of participants; creating conditions for resolving latent conflicts; ensuring the participation and responsibility of students in the work of business training; creating conditions for creativity and innovative search; uniting participants in working teams, stimulating their effective work and mutual learning. Business trainings play an important role in teaching entrepreneurship. Their effective implementation involves a careful choice of methods, techniques and means of organizing educational activities. During the training you can use most of the known active methods. The theoretical and practical potential of business didactics (business pedagogy) should be used to promote further social and economic development of Ukrainian society. However, there is still no clear defnition of the terms «business pedagogy» and «business didactics». It is not defned at what level of the educational system entrepreneurship education should begin, which disciplines should be studied and who should teach them. Therefore, the goals of entrepreneurship training in the process of training future specialists of various profles have not been determined. Additional difculties are due to the lack of generally accepted principles, models and theories of business education. It is important to study from the standpoint of systematic analysis and modern, design and technological, organizational culture, the main characteristics of educational activities in business pedagogy, on didactics.
Опис: Федоров О. В. Використання активних методів навчання психологічних, юридичних, економічних дисциплін у бізнес-тренінгах / Федоров Олександр Володимирович, Цумарєв Марат Іванович, Лебедєв Олег Павлович // Соціально-правові студії. - 2021. - Випуск 4 (14). - С. 184-189.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4295
ISSN: 2617-4170
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
26.pdf379,9 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.