Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6005
Title: Міждисциплінарний підхід у підвищенні правосвідомості молоді
Other Titles: An interdisciplinary approach in raising the legal awareness of young people
Authors: Штангрет, М.Й.
Shtanhret, M.Y.
Броневицька, О.М.
Bronevytska, O.M.
Keywords: правове виховання
правосвідомість
правомірна поведінка
філософсько-правове пізнання
legal education
legal awareness
lawful behavior
philosophical and legal knowledge
Issue Date: 2015
Publisher: Митна справа
Series/Report no.: ;1/2/1
Abstract: У статті розглянуто й теоретично обгрунтовано філософсько-правові аспекти правового виховання молоді. Здійснено філософсько-правове осмислення суті правового виховання людини на сучасному етапі розвитку суспільства через всебічне теоретичне узагальнення й інтегрування результатів досліджень у царині суміжних наук, внаслідок чого виявлено найбільш ефективні підходи до вирішення проблеми виховання молоді. Розширено й поглиблено філософсько-правове міждисциплінарне пізнання правосвідомості. The article discusses and theoretically grounded philosophical and legal aspects of the legal education of youth. Implemented philosophical and legal understanding of human essence of legal education at the present stage of development of society through comprehensive theoretical generalization and integration of research results in the field of allied sciences, causing identified the most effective approaches to the problem of educating the youth. Broadening and deepening the philosophical and legal interdisciplinary knowledge of justice.
Description: Штангрет М. Й. Міждисциплінарний підхід у підвищенні правосвідомості молоді / Штангрет М. Й., Броневицька О. М. // Митна справа. - 2015. - № 1. - Ч. 2. - Кн. 1. - С. 15-22.
URI: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6005
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Штангрет Ms_2015_1(2.1)__5.pdf109,81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.