Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6381
Title: Особливості професійної Я-концепції психолога у роботі з підлітками із психосоматичними серцево-судинними захворюваннями
Other Titles: Features of professional I-concept of psychologist in working with adolescents with psychosomatic cardiovascular diseases
Authors: Католик, Г.В.
Katolyk, H.V.
Компанович, М.С.
Kompanovych, M.S.
Keywords: Я-концепція психолога
підлітковий вік
психосоматичні серцево-судинні захворювання
психокорекційні техніки
індивідуальна
сімейна
групова психокорекція
I-concept of psychologist
adolescence
psychosomatic cardiovascular diseases
psycho technique
individual
family
group psychological correction
Issue Date: 2016
Publisher: Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ
Series/Report no.: Психологічна;2
Abstract: Описано особливості Я-концепції психолога у роботі з підлітками із психосоматичними серцево-судинними захворюваннями, розглянуто cпецифіку психосоматичних серцево-судинних захворювань у підлітковому віці, проаналізовано способи використання психокорекційних технік з огляду на вікові особливості підлітків. Зауважено на доцільність психологічної допомоги та чинники її ефективності. This article describes the features of I-concept of psychologist in working with adolescents with psychosomatic cardiovascular disease, the features of psychosomatic cardiovascular disease of teens analyze ways of using psychotechniques due to age characteristics of adolescents, attention is drawn to the advisability of psychological care and factors of its effectiveness. It was found that the use of correction to help adolescents with psychosomatic cardiovascular disease raises the question of ways of forming the most successful professional thinking, which may include: addressing multiple psychological interpretations of somatic diseases; management expertise in analysis and exposure based on scientific knowledge; singling out certain general principles, which guides the direction of thinking of a psychologist, both in practice and in academic research. Clarifications that the features of I-concept of psychologist in working with adolescents with psychosomatic cardiovascular diseases may include such personal and professional quality, specificity establishing contact with the client, a teenager, by monitoring the transfer, the ability to understanding psychologist and supportive attitude, stable personal structure and psycho-emotional state psychologist, ability to withstand frustration in interpersonal contact (with a sick teenager and his family) and differences in the dynamics of work.
Description: Католик Г. В. Особливості професійної Я-концепції психолога у роботі з підлітками із психосоматичними серцево-судинними захворюваннями / Г. В. Католик, М. С. Компанович // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. - Серія: Психологічна. - 2016. - Вип. 2. - С. 178-189.
URI: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6381
ISSN: 2311-8458
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Психологічний_вісник_2_2016.pdf812,63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.