Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6723
Назва: Булінг як соціально-психологічний феномен в освітньому середовищі закладів вищої освіти: кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» за спеціальністю 053 «Психологія»
Інші назви: Bullying as a social and psychological phenomenon in the educational environment of higher education institutions: Qualification work for the master's degree
Автори: Туранська, А.А.
Turanska, A.A.
Ключові слова: булінг
освітнє середовище
заклад вищої освіти
підтримка
жертва
агресор
bullying
educational environment
higher education institution
support
victim
aggressor
Дата публікації: 2023
Видавництво: ЛьвДУВС
Короткий огляд (реферат): У першій частині кваліфікаційної роботи проведено науковий аналіз булінгу в закладах вищої освіти, який вказує на його поширеність та відмінності від інших рівнів освіти, визначаючи його як систематичне приниження з використанням різних форм насильства. Зазначається, що йому притаманний злий умисел, систематичність та відсутність визнання провини кривдником. Протидія булінгу в університетах включає підвищення обізнаності, формування культури нетерпимості, підтримку жертв, розробку програм самозахисту та профілактики для створення позитивного мікроклімату. У другому розділі презентовано результати емпіричного дослідження. Воно дало змогу виявити, що більшість студентів були жертвами булінгу, і деякі можливо стикнулися з насильством, але це не було основною складовою їхнього досвіду. Психологічний аналіз вказав на різноманітні та глибокі психологічні корені насильства в закладах вищої освіти, включаючи соціальні, психологічні та особистісні аспекти. Результати також відобразили складність вибору джерела підтримки в ситуаціях булінгу та підкреслили необхідність розробки ефективних програм підтримки та запобігання булінгу в закладах вищої освіти. Третій розділ присвячено заходам щодо профілактики та подолання булінгу у закладах вищої освіти. Рекомендації щодо подолання булінгу в освітньому середовищі орієнтовані на створення позитивного соціального клімату та підвищення рівня добробуту студентів. Ключову роль відіграють підвищення обізнаності, формування культури нетерпимості, підтримка жертв, розробка програм самозахисту та сприяння позитивному мікроклімату в університеті. In the first part of the qualification work, a scientific analysis of bullying in higher education institutions is carried out, which indicates its prevalence and differences from other levels of education, defining it as systematic humiliation using various forms of violence. It is noted that it is characterized by malicious intent, systematic nature and lack of recognition of guilt by the offender. Countering bullying in universities includes raising awareness, creating a culture of intolerance, supporting victims, developing self-defense and prevention programs to create a positive microclimate. The second section presents the results of an empirical study. It revealed that most students were victims of bullying, and some may have experienced violence, but it was not the main component of their experience. The psychological analysis pointed to the diverse and deep psychological roots of violence in higher education institutions, including social, psychological and personal aspects. The results also reflected the difficulty of choosing a source of support in situations of bullying and emphasized the need to develop effective programs to support and prevent bullying in higher education institutions. The third section is devoted to measures to prevent and overcome bullying in higher education institutions. The recommendations for overcoming bullying in the educational environment are focused on creating a positive social climate and improving the well-being of students. The key role is played by raising awareness, creating a culture of intolerance, supporting victims, developing self-defense programs and promoting a positive microclimate at the university.
Опис: Туранська А. Булінг як соціально-психологічний феномен в освітньому середовищі закладів вищої освіти: кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» за спеціальністю 053 «Психологія» / Анастасія Туранська. – Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ МВС України, 2023. - 67 с.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6723
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи (магістр)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.