Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6847
Title: Formation of Marketing Strategy for Sustainable Development of Enterprises in the Domestic Market (Scopus)
Other Titles: Формування маркетингової стратегії сталого розвитку підприємств на внутрішньому ринку (Scopus)
Authors: Копитко, М.І.
Kopytko, M.I.
Boychuk, I.
Balyk, U.
Mykhailyk, N.
Hryhoruk, P.
Keywords: сталий розвиток
маркетинг
стратегія
підприємства
ринок
економіка
sustainable development
marketing
strategy
enterprises
market
economy
Issue Date: 2023
Publisher: Review of Economics and Finance
Series/Report no.: ;21
Abstract: Основною метою статті є визначення оптимальної маркетингової стратегії для окремої групи підприємств на внутрішньому ринку. Об'єктом дослідження є сталий розвиток підприємств на внутрішньому ринку. Наукове завдання полягає у визначенні показників та розрахунку стану підприємств на внутрішньому ринку для подальшого формування їх маркетингової стратегії. Методологія дослідження передбачає використання сучасних математичних методів. У результаті проведених розрахунків вдалося встановити стан сталого розвитку підприємства на внутрішньому ринку. Інноваційність отриманих результатів розкривається в самому методичному підході і в тому, як можна спочатку оцінити стан сталого розвитку підприємства на внутрішньому ринку, а потім за результатами аналізу вибрати оптимальну маркетингову стратегію. Дослідження обмежене врахуванням специфіки лише внутрішнього ринку продуктів бджільництва та пов'язаної з ним маркетингової стратегії польських підприємств. Наслідком таких обмежень є те, що говорити про універсальність запропонованих результатів дослідження не представляється можливим. Перспективи подальших досліджень мають включати застосування запропонованого методологічного підходу до всього ринку ЄС. The main purpose of the article is to determine the optimal marketing strategy for a single group of enterprises in the domestic market. The object of the study is the sustainable development of enterprises in the domestic market. The scientific task is to determine indicators and calculate the state of enterprises in the domestic market for the further formation of their marketing strategy. The research methodology involves the use of modern mathematical methods. As a result of the calculations, it was possible to establish the state of sustainable development of the enterprise in the domestic market. The innovativeness of the obtained results is revealed in the methodical approach itself and how it is possible to first assess the state of sustainable development of the enterprise in the domestic market, and then choose the optimal marketing strategy based on the results of the analysis. The study is limited by taking into account the specifics of only the domestic market for bee products and the related marketing strategy of Polish enterprises. The consequence of such limitations is that it is not possible to talk about the universality of the proposed research results. Prospects for further research should include the application of the proposed methodological approach for the entire EU market, that is, the external one. This is necessary given that honey and bee products are poor only within the domestic market.
Description: Kopytko M. Formation of Marketing Strategy for Sustainable Development of Enterprises in the Domestic Market / Marta Kopytko, Inna Boychuk, Ulyana Balyk, Nataliia Mykhailyk, Pavlo Hryhoruk // Review of Economics and Finance. - 2023. - № 21. - Pp. 2271-2278.
URI: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6847
Appears in Collections:Наукові публікації індексовані в наукометричних базах Web of Science та Scopus

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kopytko_Скопус_маркетинг_2023.pdf390,51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.