Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6973
Title: Legal Education in Ukraine and War (Scopus) // University and War in Ukraine : Studies in Politics, Security and Society
Other Titles: Правова освіта в Україні та війна // University and War in Ukraine : Studies in Politics, Security and Society
Authors: Благута, Р.І.
Blahuta, R.I.
Балинська, О.М.
Balynska, O.M.
Гловюк, І.В.
Hloviuk, I.V.
Keywords: війна
юридична освіта
право
стандарт вищої освіти
вищий навчальний заклад зі спеціальними умовами навчання
навчальна діяльність
наукова діяльність
правопросвітницька діяльність
реформа освітньої діяльності
слідчий
запитувач
дистанційне навчання
war
legal education
law
standard of higher education
institution of higher education with specific conditions of study
educational activity
scientific activity
legal educational activity
reform of educational activity
investigator
inquirer
distance learning
Issue Date: 2023
Publisher: Peter Lang
Series/Report no.: ;58
Abstract: Дослідження присвячене аналізу та оцінці функціонування правової освіти під час збройного конфлікту в Україні, зокрема в умовах широкомасштабного збройного вторгнення російської федерації на територію України та терору російської федерації проти цивільного населення України. Автори виокремлюють ключові чинники, що відображають соціальне призначення юридичної освіти в цих умовах, та розкривають їх зміст (зокрема, з урахуванням позитивного досвіду Львівського державного університету внутрішніх справ). У контексті реформування юридичної освіти додатково доведено неможливість позиціонування слідчого та дізнавача як осіб, які не потребують юридичної освіти. Детально розглянуто питання використання дистанційного навчання в умовах пандемії та безпекових викликів, виокремлено позитивні та негативні ознаки дистанційного навчання. У дослідженні використано діалектичний, герменевтичний, догматичний, функціональний та системний методи. The study is devoted to the analyses and evaluation of the functioning of legal education during the armed conflict in Ukraine including the conditions of the large-scale armed invasion of Russian federation on the territory of Ukraine and the terror of the russion federation against the civilian population of Ukraine. The authors single out the key factors that reflect the social purpose of the legal education in these conditions and reveal their content (in particular, considering the positive experience of Lviv State University of Internal Affairs). In the context of reforming legal education, the authors additionally proved the impossibility of positioning the investigator and enquirer as persons who do not need a legal education. The question of the use of distance learning in the conditions of pandemic and security challenges is considered in detail, positive and negative signs of distance learning are highlighted. The dialectical, hermeneutic, dogmatic, functional and systematic methods are used in the research.
Description: Blahuta R. Legal Education in Ukraine and War / Roman Blahuta, Olha Balynska, Iryna Hloviuk / University and War in Ukraine: Studies in Politics, Security and Society / Alicja Z. Nowak, Kinga Anna Gajda (eds.). - Vol. 58. - Lausanne-Berlin-Bruxelles-Chennai-New York-Oxford: Peter Lang, 2023. - 283 p. - Pp. 117-138.
URI: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6973
ISBN: 978-3-631-89901-4
Appears in Collections:Наукові публікації індексовані в наукометричних базах Web of Science та Scopus

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
балинська.pdf2,38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.