Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7471
Title: Психологічні особливості розвитку асертивності в юнацькому віці: кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» за спеціальністю 053 «Психологія»
Other Titles: Psychological features of the development of assertiveness in youth: Qualification work for the master's degree
Authors: Скорнякова, Н.Ю.
Skorniakova, N.Yu.
Keywords: асертивність
асертивна поведінка
юнацький вік
тренінг
поведінкові стратегії
особистість
assertiveness
assertive behavior
youth
training
behavioral strategies
personality
Issue Date: 2024
Publisher: ЛьвДУВС
Abstract: У кваліфікаційній роботі розкриваються психологічні особливості розвитку асертивності в юнацькому віці. У роботі отримано дані про особливості розвитку асертивності особистості впродовж раннього та зрілого юнацького віку. Зокрема, вікові (помірні показники позитивно-емоційного ставлення до власного Я (афективний компонент) та рівня усвідомлення свого внутрішнього світу (когнітивний компонент); вищі середнього рівня розвитку показники активної життєвої позиції (світоглядний) та суб’єктних характеристик (суб’єктний компонент); серед поведінкових стратегій (асертивні, конформні, пасивні, агресивні) асертивні є найуживанішими і мають наступну ієрархію: автономність, ситуативна впевненість, компроміс, реальне сприяння не на шкоду собі, співпраця; негативні тенденції в розвитку афективного компоненту асертивності. Розроблено тренінг особистісно-емпатійної регуляції розвитку асертивності особистості раннього юнацького віку. Доведено, що в основі розвитку феномену, його емпатійної детермінації лежить актуалізація специфічної взаємодії еквівалентних психологічних механізмів емпатії та складових асертивності, а також їх спільних індивідуально-психологічних корелятів. The qualification work reveals the psychological features of the development of assertiveness in youth. The work provides data on the peculiarities of the development of personality assertiveness during early and mature youth. In particular, age-related (moderate indicators of a positive-emotional attitude towards one's own self (affective component) and the level of awareness of one's inner world (cognitive component); indicators of an active life position (worldview) and subject characteristics (subject component) above the average level of development ; among the behavioral strategies (assertive, conforming, passive, aggressive), assertive ones are the most used and have the following hierarchy: autonomy, situational confidence, compromise, real assistance not to the detriment of oneself, cooperation; negative trends in the development of the affective component of assertiveness. Personal-empathetic training was developed regulation of the development of personality assertiveness in early youth. It has been proven that the basis of the development of the phenomenon, its empathic determination, is the actualization of the specific interaction of equivalent psychological mechanisms of empathy and components of assertiveness, as well as their common individual psychological correlates.
Description: Скорнякова Н. Психологічні особливості розвитку асертивності в юнацькому віці: кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» за спеціальністю 053 «Психологія» / Наталія Скорнякова. – Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ МВС України, 2024. - 61 с.
URI: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7471
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи (магістр)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Скорнякова_кваліфікаційна робота 2024.pdf1,59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.