Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7820
Title: Філософсько-правові підходи до освітянських проблем гуманістів епохи Відродження
Other Titles: Philosophical and legal approaches to educational problems of Renaissance humanists
Authors: Яремчук, В.Д.
Yaremchuk, V.D.
Keywords: філософсько-правова думка
Відродження
філософія гуманізму
відповідальність
гуманістичне виховання та освіта
право
philosophical and legal opinion
the Renaissance
philosophy of humanism
responsibility
humanistic upbringing and education
law
Issue Date: 2014
Publisher: Митна справа
Series/Report no.: ;2/2/2
Abstract: У статті розглядаються філософсько-правові підходи до освітянських проблем гуманістів епохи Відродження. Визначені правові засади перегляду релігійно-політичних цінностей і поява гуманістичного філософського мислення в Західній Європі, виокремлення національного та універсального в системі виховання й освіти. The article deals with the philosophical and legal approaches to the educational problems of the Renaissance humanists. Legal principles of the revision of religious and political values and the appearance of the humanistic philosophical thinking in the Western Europe, the emphasis of the national and the universal in the system of upbringing and education are defined.
Description: Яремчук В.Д. Філософсько-правові підходи до освітянських проблем гуманістів епохи Відродження / Яремчук В.Д. // Митна справа. - 2014. - № 2. - Кн. 2. - Ч. 2. - С. 35-40.
URI: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7820
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ms_2014_2(2.2)__9.pdf52,04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.