Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5526
Назва: Regulatory and legal support of inclusive education: Ukrainian trends and international practice
Інші назви: Нормативно-правове забезпечення інклюзивної освіти: українські тенденції та світова практика
Автори: Балинська, О.М.
Balynska, O.M.
ORCID ID: 0000-0002-0168-143X
Барабаш, О.О.
Barabash, O.O.
ORCID ID: 0000-0003-2666-9696
Ключові слова: права дитини
інклюзія
інклюзивний підхід
дитина з особливими освітніми потребами
дитина з інвалідністю
доступність освіти
children’s rights
inclusion
inclusive approach
a child with special educational needs
a child with disabilities
accessibility of education
Дата публікації: 2022
Видавництво: Соціально-правові студії
Серія/номер: ;4
Короткий огляд (реферат): Актуальність статті зумовлено тим, що інклюзивна освіта в Україні потребує потребує вдоконалення нормативно-правової бази, аби вона регламентувала не лише фізичне перебування дитини з особливими потребами в школі, але й зміну самої школи, шкільної інфраструктури, взаємовідносин між учнями та педагогами, між педагогами та медичними спеціалістами: психологами, психіатрами, дефектологами тощо. Мета статті – вивчити сучасний стан нормативно-правового регулювання інклюзивної освіти та перспективи її розвитку в Україні. Один з основних методологічних прийомів дослідження – компаративний підхід. У порівняльноправовому напрямі аналізується законодавство різних країн світу, яке регулює питання інклюзивної освіти. Виявлено співвідношення норм міжнародного права та законодавства України щодо імплементації міжнародних засад інклюзивної освіти, закріплених у міжнародно-правових актах, у правову систему України, зокрема систему освіти. Досліджено практику та виявлено недоліки нормативно-правового регулювання інклюзії на державному рівні. Розглянуто змістовне наповнення поняття «спеціальні умови навчання». Особливу увагу приділено розвитку інклюзивної професійної освіти та професійного навчання в різних країнах. Визначено особливості інклюзивної освіти в Україні та світі. Зазначено, що в основу інклюзивної освіти закладено ціннісну ідею «всі діти рівні». Підкреслено, що в Україні інклюзивну освіту можна оцінювати як передову систему навчання дітей з особливими освітніми потребами, засновану на спільному навчанні здорових дітей та дітей з інвалідністю. Практичне значення дослідження полягає в тому, що сформульовані в науковій статті висновки і пропозиції сприятимуть покращенню механізму захисту прав дітей з особливими потребами як однієї з найбільш вразливих категорій населення. Узагальнення результатів роботи спроєктовано на удосконалення законодавства України у сфері інклюзивної освіти, а також на імплементацію в українську освітню практику зарубіжних норм і стандартів щодо захисту прав дітей з особливими потребами. The relevance of the research is explained by the fact that inclusive education in Ukraine requires improvement of the regulatory framework to regulate both the physical presence of a child with special needs at school and changes in the school itself, school infrastructure, and the relationship between students and teachers and between teachers and medical professionals: psychologists, psychiatrists, defectologists, etc. The purpose of the research is to explore the current state of legal regulation of inclusive education and prospects for its further development in Ukraine. One of the main methodological techniques of the study is a comparative approach. The comparative legal approach analyses the legislation of different countries of the world that regulates inclusive education. The author identifes the correlation between the provisions of international law and Ukrainian legislation on the implementation of the international principles of inclusive education enshrined in international legal instruments into the legal system of Ukraine, including the education system. The practice and shortcomings of regulatory and legal regulation of inclusion at the state level are explored. The author analyses the content of the concept of “special learning conditions”. Particular attention is devoted to the development of inclusive vocational education and training in different countries. The specifc features of inclusive education in Ukraine and the world are identifed. It is noted that inclusive education is based on the value idea “all children are equal”. It is emphasised that in Ukraine, inclusive education can be assessed as an advanced system of education for children with special educational needs, based on the joint education of healthy children and children with disabilities. The practical signifcance of the study is that the conclusions and proposals presented in the research will contribute to improving the mechanism for protecting the rights of children with special needs as one of the most vulnerable categories of the population. The generalisation of the results of the work is designed to improve the legislation of Ukraine in the feld of inclusive education and to implement foreign provisions and standards for the protection of the rights of children with special needs in Ukrainian educational practice.
Опис: Balynska O.M. Regulatory and legal support of inclusive education: Ukrainian trends and international practice / Olha M. Balynska, Olha O. Barabash // Соціально-правові студії. - 2022. - Т. 5. - № 4. - С. 26-32.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5526
ISSN: 2617-4170
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Social and Legal Studios_Vol. 5. No. 4_26-32.pdf1,26 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.