Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7449
Назва: Психологічна модель копінг-поведінки педагога
Інші назви: Psychological model of coping behavior of the teacher
Автори: Ткачук, Т.А.
Tkachuk, T.A.
ORCID ID: 0000- 0002-2721-6392
Католик, Г.В.
Katolyk, H.V.
ORCID ID: 0000-0002-2169-0018
Ключові слова: стрес
копінг-поведінка
копінг-стратегії
копінгресурси
локус контролю
емоційна стійкість
афіліація
емпатія
Я-концепція
stress
coping behavior
coping strategies
coping resources
locus of control
emotsialnaya resistance
afiliatsiya
empathy
self-concept
Дата публікації: 2024
Видавництво: Перспективи та інновації науки
Серія/номер: ;3
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена аналізу копінг-поведінки педагогів, професійна діяльність яких характеризується впливом великої кількості стресфакторів, що завдають шкоди здоров’ю, призводять до низької оцінки своєї професійної компетентності та проблем у сфері міжособистісних комунікацій. Зазначається, що копінг-поведінка здійснюється на базі копінг-ресурсів за допомогою копінг-стратегій. Копінг-ресурси – це характеристики особистості і соціального середовища, які полегшують або роблять можливою успішну адаптацію до життєвих стресорів. Копінг-стратегії – це актуальні відповіді особистості на загрозу, яка виникла, засіб управління стресором. До змістовно-структурної моделі копінг-поведінки особистості автор включає: особистісно-середовищні копінг-ресурси, серед яких когнітивні: увага, пам’ять, мислення; комунікативні: емпатія, афіліація, сензитивність до відчуження, комунікабельність та особистісні: впевненість у собі, емоційна стійкість, локус контролю, Я-концепція, а також копінг-стратегії «розв’язання проблем», «пошук соціальної підтримки», «уникання». У статті акцентується, що копінг-стратегія «розв’язання проблем» є найголовнішою складовою копінг-поведінки особистості, що дає змогу людині ефективно опановувати щоденні проблемні ситуації та сприяє збереженню психічного і фізичного здоров’я. Копінг-стратегія «соціальна підтримка» пом’якшує вплив стресу і розглядається як міжособистісні впливи, завдяки яким одна особистість допомагає іншій пережити стрес. Натомість копінг-стратегія «уникання» дозволяє особистості зменшити емоційну напругу та дистрес до зміни самої ситуації. Проте активне її використання особистістю розцінюється як домінування у поведінці мотивації уникання над мотивацією досягнення успіху, а також як сигнал наявності внутрішньо особистісних конфліктів. This article analyzes the coping behaviors of teachers whose professional activity is characterized by the influence of a massive amount of stressor factors which are detrimental to the health, leading to a lower estimate of their professional competence and interpersonal communication problems . Indicates that coping behavior is carried out on the basis of coping resources with coping strategies. Coping resources – these are the characteristics of the individual and the social environment, which make it possible to negate or successful adaptation to life's stresses. Coping strategies – it is actual responses to the threat of identity that arose, how to handle the stressor . Author content-structural model of stress include: personal-social coping resources, including cognitive: attention, memory thinking; communicative empathy, afiliatsiya, senzitivnost to alienation, and communicative personality: selfconfidence, emotional stability, locus of control, self-concept, as well as coping strategies „problem solving", "social support" and "avoidance". The article emphasizes that the coping strategy of "problem solving" is the main component of coping behavior that enables a person to make effective to cope with everyday problem situations and contributes to the preservation of mental and physical health. Coping strategy of "social support" reduces the effects of stress and is considered as interpersonal relationships through which people help others cope with difficult situations . Coping strategy of "avoiding" allows the person has decreased in emotsialnoe stress and distress to changes in the situation itself. Although its use active personality is seen as dominance behavior of avoidance motivation motivation to succeed , and as a signal takozh broadly, the presence of intrapersonal conflicts .
Опис: Ткачук Т.А. Психологічна модель копінг-поведінки педагога / Ткачук Таїсія Анатоліївна, Католик Галина Вікторівна // Перспективи та ініціативи. - 2024. - Випуск № 3(37). - С. 993-1001.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7449
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
10095-Текст статті-10152-1-10-20240328.pdf307,03 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.