Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7518
Назва: Методологія дослідження впливу інформаційно-комунікаційних систем на удосконалення технологій дистанційного навчання
Інші назви: Methodology of studying the influence of information and communication systems on the improvement of distance learning technologies
Автори: Сеник, В.В.
Senyk, V.V.
ORCID ID: 0000‐0002‐0428‐6443
Зачек, О.І.
Zachek, O.I.
ORCID ID: 0000‐0002‐4846‐5718
Ключові слова: методи наукового пошуку
методологічний інструментарій
галузь знань
інформаційні технології
якість навчання
methods of scientific research
methodological toolkit
field of knowledge
information technologies
quality of education
Дата публікації: 2024
Видавництво: Науковий вісник НЛТУ України
Серія/номер: ;34/1
Короткий огляд (реферат): Узагальнено наявні методологічні підходи щодо дослідження впливу інформаційно-комунікаційних систем на удосконалення технологій дистанційного навчання та на забезпечення якості освіти фахівців з інформаційних технологій шляхом формування їх відповідних професійних компетентностей. Означено проблему потреби розроблення єдиного методологічного підходу до дослідження різних особливостей дистанційного навчання та його елементів із використанням інформаційно-комунікаційних систем, який забезпечить створення необхідного взаємозв'язку між традиційними методами та новітніми способами і прийомами пізнання. Для цього виокремлено два типи досліджень – структурні та статистичні. Визначено основні методологічні особливості процесу дослідження значення інформаційно-комунікаційних технологій у системі дистанційного навчання фахівців з інформаційних технологій, описано його основні етапи та функції. Розроблено методологічний інструментарій для проведення дослідження впливу інформаційно-комунікаційних систем на удосконалення технологій дистанційного навчання та на забезпечення якості освітнього процесу, який полягає у формуванні професійних компетентностей у фахівців з інформаційних технологій. До переліку цього інструментарію внесено ряд філософських, загальнонаукових, конкретно наукових і спеціальних методів, які засновані на принципі об'єктивності наукового пізнання, що полягає у визнанні кожного пізнавального об'єкта як частини об'єктивної реальності, незалежної від людини. Також розглянуто методику для перевірки надійності висунутих гіпотез та прогностичної сили перевірених параметрів. Закладено основи для проведення подальших досліджень впливу окремих особливостей дистанційного навчання на формування професійних компетентностей у фахівців з інформаційних технологій та інших галузей знань. Внесено нові знання до галузі інформаційно-комунікаційних технологій, педагогіки, освіти, оновлено систему науково-технічної інформації, яка ґрунтується на об'єктивних фактах і логіко-аналітичному інструментарії наукового пізнання. Methodological approaches to the study of the influence of information and communication systems on the development of distance learning technologies and on ensuring the quality of education through the formation of relevant professional competences among information technology specialists are summarized. The problem of the need to develop a unified methodological approach to the study of various features of distance learning and its elements with the use of information and communication systems, which ensure the creation of the necessary relationship between both traditional and new methods, and also methods of cognition, is identified. Within this framework, two types of research are distinguished as follows: structural and statistical. The main existing methodological aspects of the study of the role of information and communication technologies in the system of distance learning of information technology specialists are summarized; its main stages and functions are described. A methodological toolkit for researching the influence of information and communication systems on the development of distance learning technologies and ensuring the quality of the educational process, which consists in the formation of professional competencies of information technology specialists, has been defined. The list of this toolkit includes a number of philosophical, general scientific, specifically scientific and special methods, which are based on the principle of objectivity of scientific knowledge, which consists in recognizing each cognitive object as a part of objective reality, independent of a person. The methodology for testing the reliability of the proposed hypotheses and the prognostic power of the tested parameters is also considered. The foundations have been laid for further research into the impact of certain aspects of distance learning on the formation of professional competencies among specialists in information technologies and other fields of knowledge. New knowledge was introduced to the field of information and communication technologies, pedagogy, education, the system of scientific and technical information, which is based on objective facts and also logical and analytical tools of scientific knowledge, was updated.
Опис: Сеник В. В. Методологія дослідження впливу інформаційно-комунікаційних систем на удосконалення технологій дистанційного навчання / В.В. Сеник, О.І. Зачек // Науковий вісник НЛТУ України. - 2024. - Т. 34. - № 1. - С. 61-66.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7518
ISSN: 2519-2477
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2564-Текст статті-270-1-10-20240212.pdf520,4 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.