Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8574
Назва: | До питання формування лідерських властивостей у майбутніх офіцерів Національної гвардії України |
Інші назви: | On the question of the formation of leadership qualities in the future officers of the National Guard of Ukraine |
Автори: | Швець, Д.В. Shvets, D.V. ORCID ID: 0000-0002-1999-9956 Кісіль, З.Р. Kisil, Z.R. ORCID ID: 0000-0003-1405-4547 |
Ключові слова: | Національна гвардія України лідер феномен лідерства лідерські властивості навики лідерства майбутні офіцери National Guard of Ukraine leader leadership phenomenon leadership qualities leadership skills future ofcers |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ |
Серія/номер: | Психологічна;2 |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто сучасне осмислення змісту феноменів «лідерство» та «лідерські властивості». Схарактеризовано теоретичні підвалини формування лідерських властивостей у контексті особистісного підходу до навчання майбутніх офіцерів Національної гвардії України. Зазначено, що ґрунтовний аналіз зарубіжного досвіду освітніх систем єодним із векторів модернізації сутності освіти й освітніх технологій, котрий потребує координування їх із сьогочасними потребами соціуму, інтегрування до міжнародного освітнього простору полягає в орієнтуванні навчальних програм саме на компетентнісний підхід і формуванні продуктивних механізмів його упровадження. У статті зазначено, що соціальна й психологічна квінтесенція явища «лідерства» до певної міри проявляється саме в комплікаційності і часом контроверзі зазначеного явища, що є власне проявом як індивідуального, так й соціального феномену. Індивідуальна квінтесенція явища «лідерства» полягає в тому, що «лідером» є унікальний індивід, котрому властиві харизматичність і здатність чинити вплив на людей. Соціальна квінтесенція пов’язана з тим, що явище «лідерства» позиціонується тільки в певному оточенні людей саме як реалізація впливу й неформального ступеня влади над індивідами. Безсумнівно, із наведеного протиріччя формується власне індивідуально-соціальна своєрідність, згідно з якою достеменному «лідеру» має бути притаманне відчуття його особистісної відповідальності саме за тих людей, які йому цілковито довірилися, і, зосібна, за вчинені ним дії та їхні наслідки, які стали підсумком цієї довіри і проводу над ними лідера. Зазначено, що посеред теоретичних підвалин формування лідерських властивостей шляхом особистісного підходу в контексті навчання майбутніх офіцерів позиціоновано інтегрованість особистісного навчання, котре є узгодженим із стратегічними векторами розвитку НГУ, у їхні професійні учини. Індивідуальна підготовка офіцерів-лідерів повинна стати цілісною як соціальною, так і педагогічною системою, котра сприятиме саморозвитку в них базових сучасних лідерських навиків – кидати челендж загальноприйнятим обмеженням, визначати ступінь власної влади та співпрацювати задля успіху. The article examines the modern understanding of the content of the phenomena “leadership” and “leadership qualities”. The theoretical foundations of the formation of leadership qualities in the context of a personal approach in the context of training future ofcers of the National Guard of Ukraine are characterized. It is noted that a thorough analysis of the foreign experience of educational systems is one of the vectors of modernization of the essenceof education and educational technologies, which requires their coordination with the current needs of society, integration into the international educational space consists in orienting educational programs specifcally to the competence approach and forming productive mechanisms for its implementation. The article states that the social and psychological quintessence of the phenomenon of “leadership” to a certain extent manifests itself precisely in the complexity and, at times, controversy of the said phenomenon, which is actually a manifestation of both an individual and a social phenomenon. The individual quintessence of the phenomenon of “leadership” is precisely the fact that a “leader” is a unique individual who is characterized by charisma and the ability to influence people. The social quintessence is related to the fact that the phenomenon of “leadership” is positioned only in a certain circle of people precisely as the realization of influence and an informal degree of power over individuals. Undoubtedly, an individual and social peculiarity is formed from the above contradiction, according to which a true “leader” must have a sense of his personal responsibility for those people who completely trusted him, and, personally, for the actions he took and their consequences that arose as a result of this belief and leadership of the leader over them. It is noted that in the middle of the theoretical foundations of the formation of leadership qualities through a personal approach in the context of the training of future ofcers, the integration of personal training, which is consistent with the strategic vectors of the development of NSU, is positioned in their professional actions. Individual training of ofcer-leaders should become a complete social and pedagogical system, which will contribute to the self-development of basic modern leadership skills in them – to challenge generally accepted limitations, to determine the degree of one's own power and to cooperate for success. |
Опис: | Швець Д.В. До питання формування лідерських властивостей у майбутніх офіцерів Національної гвардії України / Швець Дмитро Володимирович, Кісіль Зоряна Романівна // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. - Серія: Психологічна. - 2024. - № 2. - С. 45-52. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8574 |
ISSN: | 2311-8458 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
8 (1).pdf | 383,32 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.