Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8677
Назва: | Психологічні особливості лідерства в управлінні освітніми організаціями з врахуванням вимог концепції людського розвитку |
Інші назви: | Psychological features of leadership in the management of educational organizations taking into account the requirements of the concept of human development |
Автори: | Копитко, М.І. Kopytko, M.I. ORCID ID: 0000-0001-6598-3798 |
Ключові слова: | особливості лідерства організація концепція людського розвитку мотивація емоційний інтелект стратегічне мислення ефективність управління leadership characteristics organization concept of human development motivation emotional intelligence strategic thinking management effectiveness |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Актуальні питання економічних наук |
Серія/номер: | ;9 |
Короткий огляд (реферат): | У статті визначено базові та найбільш вагомі чинники, що впливають на формування ефективного лідерства в системі управління організаціями, зокрема, емоційний інтелект, саморефлексія, мотиваційний вплив та гнучкість у прийнятті рішень. Доведено, що врахування саме цих чинників сприяє оптимізації комунікаційних процесів, підвищенню внутрішньої мотивації працівників освіти та формуванню позитивного внутрішнього клімату в колективі. Особливу увагу обґрунтовано стосовно саме ролі концепції людського розвитку, яка передбачає орієнтацію на максимально можливе розкриття потенціалу кожного учасника організації. Таким чином, встановлено, що саме лідер, котрий володіє зазначеними якостями, здатен не лише підвищувати загальний рівень ефективності прийнятих управлінських рішень, а й формувати сприятливе середовище для впровадження інновацій, модернізації програм і підвищення конкурентоспроможності організації. У статті також охарактеризовано чотири особливості системи управління організаціями: децентралізацію та делегування повноважень, прозорість комунікації, гнучку організаційну структуру і орієнтацію на якість та результативність. Показано, що ці складові сприяють більшій відкритості колективу до змін, підвищенню адаптивності та забезпечують ефективний розподіл ресурсів. Крім того, виділено три ключові якості сучасного лідера: стратегічне мислення, комунікабельність та здатність до взаємодії, а також етичність і відповідальність. Наголошено, що саме ці характеристики допомагають лідерові враховувати соціальний, психологічний та професійний контексти при реалізації відповідних управлінських рішень. Результати дослідження можуть бути корисними для керівників будь-яких навіть організацій, науковців та усіх, хто цікавиться розвитком людського потенціалу. Запропонований підхід до аналізу лідерства дозволяє глибше зрозуміти взаємозв’язок між психологічними особливостями керівника та результативністю системи управління. Застосування рекомендацій, розкритих у публікації, сприяє підвищенню ефективності діяльності організацій і зміцнює їхню здатність реалізовувати принципи концепції людського розвитку. The article identifies the basic and most significant factors that influence the formation of effective leadership in the system of organizational management, in particular, emotional intelligence, self-reflection, motivational influence and flexibility in decision-making. It is proven that taking into account these factors contributes to the optimization of communication processes, increasing the internal motivation of educational workers and the formation of a positive internal climate in the team. Particular attention is justified regarding the role of the concept of human development, which involves focusing on the maximum possible disclosure of the potential of each participant in the organization. Thus, it is established that it is a leader who possesses the above qualities who is able not only to increase the overall level of effectiveness of management decisions made, but also to form a favorable environment for the implementation of innovations, modernization of programs and increasing the competitiveness of the organization. The article also characterizes four features of the system of organizational management: decentralization and delegation of authority, transparency of communication, flexible organizational structure and orientation on quality and efficiency. It is shown that these components contribute to a greater openness of the team to changes, increased adaptability and ensure effective allocation of resources. In addition, three key qualities of a modern leader are highlighted: strategic thinking, sociability and ability to interact, as well as ethics and responsibility. It is emphasized that these characteristics help the leader to take into account the social, psychological and professional contexts when implementing relevant management decisions. The results of the study can be useful for managers of any organizations, scientists and everyone who is interested in the development of human potential. The proposed approach to the analysis of leadership allows for a deeper understanding of the relationship between the psychological characteristics of the leader and the effectiveness of the management system. The application of the recommendations disclosed in the publication helps to increase the effectiveness of organizations and strengthens their ability to implement the principles of the concept of human development. |
Опис: | Копитко М.І. Психологічні особливості лідерства в управлінні освітніми організаціями з врахуванням вимог концепції людського розвитку / М.І. Копитко // Актуальні питання економічних наук. - 2025. - № 9. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8677 |
ISSN: | 3041-2129 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Копитко.pdf | 217,95 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.