Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/9033
Назва: Психокорекційні навички та основні терапевтичні підходи у практичній діяльності психолога-початківця
Інші назви: Psychocorrectional skills and basic therapeutic approaches In the practical activities of a beginning psychologist
Автори: Карпенко, Є.В.
Karpenko, Ye.V.
Легка, А.І.
Lehka, A.I.
Яремчишин, М.М.
Yaremchyshyn, M.M.
Ключові слова: психокорекція
базові навички
складні навички психокорекції
психолог-початківець
psychocorrection
basic skills
complex psychocorrection skills
beginner psychologist
Дата публікації: 2025
Видавництво: Габітус
Серія/номер: ;72/2
Короткий огляд (реферат): У статті розкрито особливості активної інтеграції психологів-початківців у практичну діяльність як важливого елементу розвитку культури психотерапевтичної та психоконсультативної культури. Проаналізовано основні навички психокорекції як теоретичні вміння, розуміння яких важливо постійно застосовувати у практичній діяльності психолога. Розглянуто структуру основних вмінь психокорекції та психотерапевтичних підходів дозволяє чітко сформулювати ключові моменти, які знадобляться психологу, який тільки починає свою практику або ж перебуває на стадії готовності до неї. Психокорекція як вид психологічної допомоги розкривається через комплексний підхід застосування професійної методології та потребує від молодого спеціаліста різноманітних базових здібностей роботи з психікою, разом з тим, важливе і його розуміння про теоретичну основу того чи іншого психологічного напряму, оскільки на їх основі формується розуміння причинно-наслідкових зв’язків, які для клієнта є такими, що потребують психологічного аналізу та усвідомлення. На етапі початку практики особливо актуальними є питання формування базових компетентностей: вміння налагоджувати терапевтичний контакт, підтримувати емпатійну взаємодію, аналізувати запити клієнта та обирати відповідну методику психокорекційної роботи. Психокорекція як складова психологічної допомоги має міждисциплінарну природу та вимагає від фахівця здатності інтегрувати теоретичні знання із практичними навичками та вміннями. Для молодого спеціаліста критично важливим є не лише знання концептуальних основ різних психотерапевтичних шкіл психодинамічної, когнітивно-поведінкової, гуманістичної, гештальт-терапії тощо, а й уміння адаптувати ці підходи до конкретної клієнтської ситуації, враховуючи соціокультурний контекст, вікові особливості та психоемоційний стан людини. Під час постійного розвитку практичних навичок психокорекції психолог все більше буде виробляти власний професійний стиль роботи взаємодії з різними клієнтами та краще орієнтуватись в особливостях та застосуваннях психологічних технік. Active integration of novice psychologists into practical activities is an important element of the development of a culture of psychotherapeutic and psychoconsultative culture. The basic skills of psychocorrection are theoretical skills, the understanding of which is important to constantly apply in the practical activities of a psychologist. A more complete structure of the basic skills of psychocorrection and psychotherapeutic approaches allows us to clearly formulate the key points that will be useful to a psychologist who is just starting his practice or is at the stage of readiness for it. Psychocorrection as a type of psychological assistance is revealed through a comprehensive approach to the application of professional methodology and requires a young specialist to have various basic abilities to work with the psyche, at the same time, his understanding of the theoretical basis of a particular psychological direction is also important, since on their basis an understanding of cause-and-effect relationships is formed, which for the client are such that they require psychological analysis and awareness. At the beginning of practice, the issues of forming basic competencies are particularly relevant: the ability to establish therapeutic contact, maintain empathetic interaction, analyze the client’s requests and choose the appropriate method of psychocorrection work. Psychocorrection as a component of psychological assistance has an interdisciplinary nature and requires the specialist to be able to integrate theoretical knowledge with practical skills and abilities. For a young specialist, it is critically important not only to know the conceptual foundations of various psychotherapeutic schools of psychodynamic, cognitive-behavioral, humanistic, Gestalt therapy, etc., but also to be able to adapt these approaches to a specific client situation, taking into account the socio-cultural context, age characteristics and psycho-emotional state of the person. During the constant development of practical psychocorrection skills, the psychologist will increasingly develop his own professional style of working with different clients and better navigate the features and applications of psychological techniques.
Опис: Карпенко Є.В. Психокорекційні навички та основні терапевтичні підходи у практичній діяльності психолога-початківця / Карпенко Є.В., Легка А.І., Яремчишин М.М. // Габітус. - 2025. - Вип. 72. - Том 1. - С. 92-96.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/9033
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Карпенко, Легка, Яремчишин.pdf189 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.