Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1145
Title: Some personal characteristics of the teacher as a determinant of positive teacher interaction
Other Titles: Деякі особистісні характеристики педагога як де-термінанта позитивної педагогічної взаємодії
Authors: Ковальчук, З.Я.
Kovalchuk, Z.Ya.
Keywords: emotional fortitude
pedagogue
pupil
pedagogic activity
emotional peculiarities
emotional culture
емоційна стійкість
педагог
учень
педагогічна діяльність
емоційні властивості
емоційна культура
Issue Date: 2014
Publisher: ЛьвДУВС
Series/Report no.: Психологічна;2
Abstract: У статті автор вказує на те, що емоційна культура як особистісна характеристика є одним з найважливіших компонентів педагогічної майстерності та виступає вагомим чинником формування гармонійної особистості учня. Вона характеризується емоційною збудливістю, глибиною переживання емоцій, емоційною ригідністю – лабільністю, емоційною стійкістю, експресивністю, емоційним відгуком. У науковому дослідженні здійснено теоретичний аналіз поняття «емоційна стійкість», проаналізовано емоційні властивості особистості, визначено чинники, які впливають на формування емоційної стійкості педагога. Також наголошує на тому, що емоційна стійкість є складною і багатогранною якістю особистості педагога. Зокрема емоційну стій-кість підтримують внутрішні (особистісні) і зовнішні (міжособистісні, соціальна підтримка) ресурси. Головним критерієм емоційної стійкості є ефективність діяльності в емоціогенній ситуації. Оскільки щоденна взаємодія вчителя з учнями характеризується напруженим емоційним станом, то емоційна стійкості педагога – це здатність успішно розв’язувати складні та відповідальні завдання в напруженій емоціогенній ситуації. Опираючись на теоретичний аналіз проблеми емоційної стійкості автор статті дане поняття охарактеризовує як інтегративну властивість особистості, яку характеризує взаємодія емоційних, вольових, інтелектуальних і мотиваційних компонентів психічної діяльності особистості, котрі забезпечують оптимальне успішне досягнення мети діяльності в складній емоційній ситуації. In the article theoretical analysis of «emotional fortitude» concept, emotion-al peculiarities of personality is put into practice, factors which influence upon forming of pedagogue’ emotional fortitude are determined. The author suggests his own characteristic of notion “emotional fortitude”, points out to the fact that emo-tional culture is one of the most important components of pedagogic skill and takes the part of weighty motive force of pupil’ harmonious personality forming. The au-thor also lays the stress on the fact that emotional fortitude is a difficult and many-sided quality of pedagogue’ personality.
Description: Kovalchuk Z.Ya. Some personal characteristics of the teacher as a determinant of positive teacher interaction / Z. Ya. Kovalchuk // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. - 2014. - Випуск 2. - С. 238-244.
URI: http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1145
ISSN: 2311-8458
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2-2014kzyapti.pdf438,75 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.