Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3788
Title: Новітні підходи до викладання української мови як іноземної студентам ЗВО
Other Titles: Latest approaches to teaching the Ukrainian language as foreign
Authors: Медвідь, Н.В.
Medvid, N.V.
Keywords: методика викладання української мови як іноземної
процес навчання
методи навчання
мова
лексика
когнітивно-комунікативний метод навчання
methods of teaching ukrainian as a foreign language
learning process
teaching methods
language
vocabulary
cognitivecommunicative method of teaching
Issue Date: 2020
Publisher: Актуальні проблеми навчання іноземних мов для спеціальних цілей: збірник наукових статей
Abstract: У статті проаналізовано новітні сучасні методи навчання української мови як іноземної, суть яких полягає у визначенні механізмів адаптації лексичної інформації та способів її засвоєння та збереження. Наголошено на тому, що когнітивний підхід у навчанні зможе зробити комунікативну методику більш динамічною і надасть новий імпульс для поновлення методичної думки. The article analyzes the latest modern methods of teaching Ukrainian as a foreign language, the essence of which is to determine the mechanisms of adaptation of lexical information and ways of learning and storing it. The problem of teaching Ukrainian as a foreign language as a means of communication is especially relevant in modern methods. However, traditional teaching methods in combination with communicative methods do not give significant positive results. Students at the initial stage of the Ukrainian language as a foreign language have an underestimated level of development of auditory differential feeling, which violates the perception of the sound image of words. Some students do not know how to use lexical material when constructing their own statements, do not know how to associate verbal pairs of thematically related words, correctly encode and decode vocabulary material. This leads to the inability to reflect the required number of facts, to express themselves logically and competently, to spontaneously maintain a conversation or to lead a discussion. It is the cognitive approach to learning that will be able to make communicative methods more dynamic and provide a new impetus for the renewal of methodical thought.
Description: Медвідь Н. Новітні підходи до викладання української мови як іноземної студентам ЗВО / Наталія Медвідь // Актуальні проблеми навчання іноземних мов для спеціальних цілей: збірник наукових статей / уклад. І. Ю. Сковронська. - Львів: ЛьвДУВС, 2020. - 140 с. - С. 94-99.
URI: http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3788
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ВЕРСТКА - -ЗБІРНИК - 2020-94-99.pdf648,32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.