Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4102
Title: Methodical approach to professional training of students of higher educational institutions (Web of Science)
Other Titles: Методичний підхід до професійної підготовки студентів вищих навчальних закладів (Web of Science)
Authors: Сибірна, Р.І.
Sybirna, R.I.
ORCID ID: 0000-0002-5704-2004
Фурсикова, Т.
Fursykova, T.
ORCID ID: 0000-0003-3744-0707
Поліщук, Г.В.
Polishchuk, H.V.
ORCID ID: 0000-0002-9547-4959
Балануца, О.С.
Balanutsa, O.S.
ORCID ID: 0000-0002-3470-9486
Марчук, А.В.
Marchuk, A.V.
ORCID ID: 0000-0001-9283-9943
Keywords: педагогіка
студенти творчих професій
проблеми навчання
методика навчання
навчально-виховний процес
pedagogy
students of creative profession
problems of training
methods of teaching
educational process
Issue Date: 2021
Publisher: Laplage em Revista
Series/Report no.: ;7/3D
Abstract: Однією з важливих проблем у підготовці конкурентоспроможних фахівців творчих професій є теоретичне обґрунтування та практична реалізація ідеї інтеграції науки і техніки, освіти та виробництва на основі цього пошуку інноваційних підходів до творчої освіти. Враховуючи це, проблема інтеграції знань у вищій школі набуває актуальності та має низку переваг. Перед університетом стоїть завдання забезпечити студентів цілісною, науковою та гнучкою системою знань, яка змінюється залежно від профілю та призначення кожного типу навчального закладу. Одним із найефективніших шляхів досягнення цієї мети є інтеграція навчального змісту, форм і методів у навчальний процес. One of the important problems of training competitive specialists in creative professions is the theoretical substantiation and practical implementation of the idea of integrating science and technology, education and production, searching on this basis for innovative approaches to creative education. Taking this into account, the problem of integrating knowledge in higher education acquires significance and has a number of advantages. The university is faced with the task of providing students with a holistic, scientific, flexible system of knowledge, which is modified depending on the profile and purpose of each type of educational institution. One of the most effective ways to achieve this goal is to integrate the content, forms and methods of teaching into the educational process.
Description: Sybirna R. Methodical approach to professional training of students of higher educational institutions / Roma Sybirna, Tetiana Fursykova, Ganna Polishchuk, Oleksandr Balanutsa, Alla Marchuk // Laplage em Revista (International). - 2021. - Vol.7. - No. 3D. - Pp. 623-628.
URI: http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4102
ISSN: 2446-6220
Appears in Collections:Наукові публікації індексовані в наукометричних базах Web of Science та Scopus

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1752-Texto do Artigo-3048-3-10-20211102.pdf164,31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.