Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1252
Назва: Система мотивування персоналу як чинник підвищення конкурентноздатності підприємств
Інші назви: Incentive system for employees as a factor of enterprise competitiveness increase
Автори: Леськів, Г.З.
Leskiv, H.Z.
Ключові слова: система мотивування
стандарти якості
матеріальне і моральне стимулювання
винагорода
system ofincentives
standards accepted
motivation
financial and moral incentives
Дата публікації: 2016
Видавництво: ЛьвДУВС
Серія/номер: Економічна;2
Короткий огляд (реферат): Обґрунтовано необхідність і актуальність розробки системи мотивування. Доведено, що кожен працівник впливає на кінцеві результати діяльності підприємства. Розроблено й запропоновано до практичного застосування систему мотивування працівників підприємства. Наведено перелік основних людських потреб і життєвих цінностей індивіда. Висвітлено поетапну побудову системи мотивування та її застосування в діяльності вітчизняних підприємств. It has been studied that every employee contributes to final results of enterprise activity. Development of a system of incentives for employees and a detailed characteristics of the stages of its formation which increases market competitiveness of enterprise in general have been analyzed. For correct creation of a system ofincentives it is important to determine the most essential needs and life values of people and then form a system of incentives and leverages coming from the fact that even basic human needs will become a work incentive when a person is sure that work is the most efficient way to satisfy these needs. We suggest using a comprehensive approach towards a system of incentives when developing such a system for employees at enterprises. Creation of a system of incentives must include several stages. The first stage – development and implementation of methods of financial and moral incentives. The aim of incentives at this stage lies in compliance with quality requirements based on quality standards accepted at an enterprise. The second stage – systems of employee incentives for creativity. At this stage we suggest improving the system of incentives for employees to increase competitiveness of enterprise. The third stage is characterized by creation of a general system of incentives based on a previously developed quality philosophy which involves profound changes in quality understanding. It has been established that the following approaches can be used when developing and implementing the system of incentives: remuneration system improvement; promotion policy improvement; increase oflabour attractiveness and material conditions improvement; expansion and promotion of employee participation in management; social conditions improvement for employees of enterprise; creation of a positive psychological microclimate in teams; moral incentives implementation.
Опис: Леськів Г.З. Система мотивування персоналу як чинник підвищення конкурентноздатності підприємств / Г.З. Леськів, Л.Р. Кучер // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія економічна. - 2016. - Випуск 2. - С. 200-208.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1252
ISSN: 2311-844X
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Леськів.pdf592,78 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.