Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8672
Назва: Цифрове лідерство в контексті стратегічного управління організаціями та закладами освіти
Інші назви: Digital leadership in the context of strategic management of organizations and educational institutions
Автори: Копитко, М.І.
Kopytko, M.I.
ORCID ID: 0000-0001-6598-3798
Михаліцька, Н.Я.
Mykhalitska, N.Ya.
ORCID ID: 0000-0002-8912-8005
Яцик, М.Р.
Yatsyk, M.R.
ORCID ID: 0000-0002-7061-9066
Ключові слова: цифровий лідер
цифрове лідерство
цифрові технології
компетенції
стратегія
організація
заклади освіти
digital leader
digital leadership
digital technologies
competences
strategy
organization
educational institutions
Дата публікації: 2025
Видавництво: Наукові інновації та передові технології
Серія/номер: ;1
Короткий огляд (реферат): Сучасний розвиток економіки та системи управління організаціями та закладами освіти зазнав кардинальних змін із практичним застосуванням цифрових технологій. У статті визначено, що цифрове лідерство є ефективним каталізатором змін в стратегічному управлінні організаціями та закладами освіти. Охарактеризовано сучасну парадигму лідерства та встановлено, що цифрові лідери організації та закладу освіти повинні володіти цифровими компетенціями на досить високому рівні, щоб привести їх до успіху. Визначено, що цифрове лідерство необхідно інтегрувати в стратегію управління організацією і закладу освіти. Розглянуто трендові особливості організацій, які активно використовують цифрові технології в управлінській діяльності. Виокремлено ряд переваг, що надають організаціям та закладам освіти використання цифрових технологій лідерами. З'ясовано сучасні цифрові освітні середовища в управлінні закладами освіти. Охарактеризовано переваги використання цифрових інструментів для сучасних організацій, основними з яких є покращена ефективність, розширення глобального доступу, покращений аналіз та прийняття рішень, інновації та гнучкість, зміна способу взаємодії з клієнтами. У статті здійснено теоретичний аналіз підходів щодо трактування цифрового лідерства та зображено його модель. Обґрунтовано необхідність компетентного цифрового лідера в системі управління організаціями та закладами освіти та встановлено, що основним завданням цифрового лідера є здійснити цифрову трансформацію в організації та закладі освіти швидко та гладко. Цифрова трансформація організації неможлива без цифрового лідера. Визначено основні професійні компетенції та навички сучасного цифрового лідера, основними з яких є стратегічне мислення, технологічна грамотність, комунікаційні навички, безпека, адаптивність, навчання та розвиток. The modern development of the economy and the system of management of organizations and educational institutions has undergone dramatic changes following the practical use of digital technologies. The article determines that the digital leadership is an effective catalyst of changes in the strategic management of organizations and educational institutions, characterizes the modern leadership paradigm and proves that digital leaders of organizations and educational institutions must have digital competencies at a sufficiently high level to bring them to success. It is determined that the digital leadership should be integrated into the management strategy of an organization and an educational institution. The author describes trending features of organizations that actively use digital technologies in their management activities and outlines a number of advantages, which the use of digital technologies by leaders provides to organizations and educational institutions. The paper outlines modern digital educational environments in the management of educational institutions and characterizes the main advantages of using digital tools for modern organizations, such as increased efficiency, expanded global access, improved analysis and decision-making process, innovation and flexibility, and a change of the way of interacting with customers. The article carries out a theoretical analysis of approaches to the interpretation of the digital leadership and describes its model. The necessity of having a competent digital leader in the management system of organizations and educational institutions is substantiated. It is established that the main task of a digital leader is to implement digital transformations in an organization or educational institution quickly and smoothly. Digital transformation of an organization is impossible without a digital leader. The author identifies main professional competencies and skills of a modern digital leader, such as strategic thinking, technological literacy, communication skills, safety, adaptability, learning and development.
Опис: Копитко М.І. Цифрове лідерство в контексті стратегічного управління організаціями та закладами освіти / Копитко Марта Іванівна, Михаліцька Наталія Ярославівна, Яцик Мар'яна Романівна // Наукові інновації та передові технології. - 2025. - № 1. - С. 190-203.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8672
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Копитко 3.pdf322,25 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.