Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8745
Назва: | Психологічні особливості страхів та тривожності у дітей молодшого шкільного віку |
Інші назви: | Psychological features of fears and anxiety in primary school children |
Автори: | Лялюк, Г.М. Lialiuk, H.M. ORCID ID: 0000-0002-4819-6247 |
Ключові слова: | страх тривога тривожність діти молодший шкільний вік вікові страхи соціальні страхи медичні страхи страх кошмарних снів страх фізичних ушкоджень страх смерті шкільні страхи вікові страхи молодші школярі динаміка дитячих страхів fear anxiety anxiety children primary school age age-related fears social fears medical fears fear of nightmares fear of physical injury fear of death school fears age-related fears primary school children dynamics of children's fears |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Перспективи та інновації науки |
Серія/номер: | ;2 |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена проблемі психологічних особливостей страхів та тривожності у дітей молодшого шкільного віку. Обґрунтовано актуальність страхів та тривожності на сучасному етапі розвитку суспільства, проаналізовано феномен «страх» та «тривожності» в наукових студіях, розглянуто специфіку страху в молодшому шкільному віці, охарактеризовано прояви тривоги та страху у дітей молодшого шкільного віку. Розглянуто вікову динаміку дитячих страхів. Відзначено ряд вікових особливостей змісту страху: хоча кількість страхів у дітей молодшого шкільного віку зменшується з ослабленням егоцентризму, зростанням самосвідомості та почуття відповідальності, однак, вони не зникають повністю, а перетворюються на нові. Проведене емпіричне дослідження психологічних особливостей страхів та тривожності у дітей молодшого шкільного віку дозволило визначити загальні особливості проявів об’єктів страху та тривожності у дітей, а також встановити значущі гендерні відмінності переживання страхів. Встановлено, що серед дітей молодшого шкільного віку найпоширенішим є страх фізичної шкоди, страх тварин, страх смерті батьків, страх власної смерті, страх темряви, кошмарів, фільмів-жахів, просторові страхи, соціальні страхи. Досліджено, що у дітей означеної вікової категорії домінантними страхами є страх фізичних ушкоджень. Констатовано, що у дітей молодшого шкільного віку чоловічої статі домінують шкільні страхи, страх власної смерті або смерті батьків, соціальні та просторові страхи, а також страхи казкових персонажів та привидів. У дітей молодшого шкільного віку жіночої статі переважає страх тварин і темряви, кошмарів і фільмів-жахів. Загалом, констатовано середній рівень тривожності в групі досліджуваних. Кореляційний аналіз результатів емпіричного дослідження дозволив підтвердити, що страх і тривога тісно пов’язані між собою, є відображенням емоційного стану або певного комплексу реакцій, які виникають у молодшого школяра, який сприймає ситуацію як особисто загрозливу та небезпечну. The article is devoted to the problem of psychological features of fears and anxiety in children of primary school age. The relevance of fears and anxiety at the present stage of development of society is substantiated, the phenomenon of "fear" and "anxiety" in scientific studies is analyzed, the specificity of fear in primary school age is considered, manifestations of anxiety and fear in children of primary school age are characterized. The age dynamics of children's fears are considered. A number of age-related features of the content of fear are noted: although the number of fears in children of primary school age decreases with the weakening of egocentrism, the growth of self-awareness and a sense of responsibility, however, they do not disappear completely, but are transformed into new ones. The conducted empirical study of the psychological characteristics of fears and anxiety in primary school children made it possible to determine the general features of the manifestations of objects of fear and anxiety in children, as well as to establish significant gender differences in the experience of fears. It was established that among primary school children the most common are fear of physical harm, fear of animals, fear of the death of parents, fear of one's own death, fear of the dark, nightmares, horror films, spatial fears, social fears. It was studied that the dominant fears in children of this age category are fear of physical injury. It was found that in primary school children of male gender, school fears, fear of one's own death or death of parents, social and spatial fears, as well as fears of fairy-tale characters and ghosts dominate. In primary school children of female gender, fear of animals and darkness, nightmares and horror films prevail. In general, an average level of anxiety was found in the group of subjects. Correlation analysis of the results of the empirical study confirmed that fear and anxiety are closely related, are a reflection of the emotional state or a certain complex of reactions that arise in a younger schoolchild who perceives the situation as personally threatening and dangerous. |
Опис: | Лялюк Г.В. Психологічні особливості страхів та тривожності у дітей молодшого шкільного віку / Лялюк Галина Миколаївна // Перспективи та інновації науки. - 2025. - № 2. - С. 1592-1603. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8745 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Лялюк 1.pdf | 1,36 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.