Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8695
Назва: Соціально-психологічні особливості включення дитини з особливими потребами в освітній процес: кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» за спеціальністю 053 «Психологія»
Інші назви: Socio-psychological features of including a child with special needs in the educational process: Qualification work for the master's degree
Автори: Хащівська, Л.Л.
Khashchivska, L.L.
Ключові слова: соціалізація
інклюзія
діти з особливими потребами
дошкільники
психологічний супровід
психологічний комфорт
самооцінка
тривожність
корекційно-розвивальна програма
socialization
inclusion
children with special needs
preschoolers
psychological support
psychological comfort
self-esteem
anxiety
corrective and developmental program
Дата публікації: 2025
Видавництво: ЛьвДУВС
Короткий огляд (реферат): Проаналізовано особливості психологічного розвитку дітей дошкільного віку з особливими потребами. Визначено сутність та особливості інклюзивної освіти та розглянути специфіку впровадження інклюзивного навчання в дошкільних закладах. Проведено експериментальне дослідження соціально-психологічних особливостей включення дітей з особливими потребами в освітній процес. Встановлено, що діти дошкільного віку з ООП демонструють занижену самооцінку, тривожність, невпевненість у собі. Більшість здорових дітей уникають взаємодії з ними, віддаючи перевагу спілкуванню з однолітками без особливих потреб. Розроблена та впроваджена корекційно-розвивальна програма, орієнтована на забезпечення психологічного комфорту дітей з ООП дошкільного віку в умовах інклюзивної групи в закладах дошкільної освіти та сприяння успішній соціалізації таких дітей, продемонструвала високу ефективність та позитивні зміни. Розроблено рекомендації щодо психологічного супроводу дітей з особливими потребами в дошкільному віці. The features of the psychological development of preschool children with special needs are analyzed. The essence and features of inclusive education are determined and the specifics of implementing inclusive education in preschool institutions are considered. An experimental study of the socio-psychological features of including children with special needs in the educational process was conducted. It was established that preschool children with special needs demonstrate low self-esteem, anxiety, and self-doubt. Most healthy children avoid interacting with them, preferring to communicate with peers without special needs. A corrective and developmental program has been developed and implemented, focused on ensuring psychological comfort for children with special needs of preschool age in an inclusive group in preschool education institutions and promoting successful socialization of such children, and has demonstrated high efficiency and positive changes. Recommendations have been developed for psychological support for children with special needs in preschool age.
Опис: Хащівська Л. Соціально-психологічні особливості включення дитини з особливими потребами в освітній процес: кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «магістр» за спеціальністю 053 «Психологія» / Лєна Хащівська. - Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2025. - 69 с.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8695
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи (магістр)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Хащівська кваліфікаційна.pdf789,46 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.